Logo

Å koble PC med DVI utgang til PDP505 HDE

Skriv et svar
18.06.2005 18.31.35 #1 av 4
Postet av: CableGuy
PGA noen Seinfeld-aktige omstendigheter befinner tuneren seg akkurat nå i en annen del av byen og ikke her sammen med meg og min nye kjempeskjerm, men likevel føler jeg meg rimelig sikker på at den såkalte PC-inngangen kun er en skarve analog d-sub inngang og iallefall ikke DVI...

Poenget mitt er at jeg skal koble til hoved-dvdspilleren min med komponent kabler og følgelig vil få HDMI inngangen fri.

Vil det ikke da funke bedre å bruke denne som PC inngang istedet? Dette må jo være å foretrekke siden det blir digitalt "helt fram til døra"?

Har funnet ut at det faktisk finns en liten myriade av forskjellige DVI kabler også...og de er dyre, så jeg vil nødig kjøpe feil type kabel!

Etter litt forum browsing stusset jeg litt på at det virket som om ingen andre her har koblet til sine pc'er via DVI til HDMI kabel...er det en grunn til dette?


Undrende & lett utålmodig hilsen,

CableGuy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2005 19.11.51 #2 av 4
Postet av: Rune
Ulempen med å bruke DVI/HDMI på denne er at du får noe overscan. DVS at den kutter kantene slik at du ikke får med hele startlinjen.

Har prøvd på 435HDE med komponent og HDMI/DVI og komponent ga det beste bilde fra PC. Hadde da grafikkort med komponent og DVI utgang.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.06.2005 23.35.07 #3 av 4
Postet av: CableGuy
Snodig at en analog utgang gir bedre bilde enn en heldigital variant, men komponentinngangen vil uansett bli brukt av dvd spilleren og skjermkortet har heller ikke komponent-utgang.

Overscan ser det ut til at kan korrigeres enkelt vha. nvidia driveren, men det store mysteriet er at jeg ikke får bilde i det hele tatt!? Det er helsvart. (dvs. mørkegrått) Jeg får pc bilde på TV'en når jeg bruker s-video inngangen i front, men hdmi inngangen ser ikke ut til å motta et eneste binært pip. :(

Et mysterium!

Jeg har et Asus GeForce 6800GT 256MB kort og en Vivanco HDMI-DVI kabel som muligens har det fengende kodenavn CK HDDV/5...kabelen har iallefall sørget for at skjermkortdriveren ser pioneer skjermen, men det er altså ikke gjensidig!

...hjælp :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.06.2005 00.34.13 #4 av 4
Postet av: CableGuy
Ok, jeg har nå verdens lengste desktop bilde! :lol: Takket være bordstøttens mulighet til å vinkle TV'n til alle bauger og kanter får jeg ikke bare panoramautsikt fra sofaens aller fjerneste og mest komfortable hjørner, men kan sitte her ved skrivebordet og uanstrengt betrakte en 50tommers forlengelse av PC-monitorn...men bare ved litt flytting av dette vinduet frem og tilbake mellom CRT monitor og plasma panel, er det jo ingen tvil om at CRT'en vinner på skarphet og fargegjengivelse.

Størrelse koster altså fortsatt en god del..og ikke bare penger...men Pioneeren knuser iallefall en venns Samsung som PC monitor..så det er relatvt bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar