Logo

2 tver i forskjellige rom ...

Skriv et svar
11.07.2006 08.58.23 #1 av 3
Postet av: aebriol
Heisann !

Jeg er "idiot" når det gjelder hvordan ting egentlig fungerer så tenkte jeg kunne spørre om hjelp her ...

Jeg får snart en 42'' plasma som skal henge i stuen. Den overtar plassen fra min gode gamle ærverdige 15 år gamle "dritt tv". Den skal kobles mot dvd spiller, xbox 360, dekoder fra kanal digital, og etterhvert andre ting... tv signaler mottar den også på et vis :).

I et annet rom har jeg planer om å kjøpe en billigere LCD (27 tommer? ca) og henge på veggen rett foran en tredemølle jeg er den stolte og mer eller mindre aktive eier/bruker av.

Så til saken ...

På denne LCD tven skulle jeg svært gjerne kunne sett:
- Den kanalen som dekoderen er innstilt på i det andre rommet.
- Gjerne dvd filmer (som vises på dvd spilleren som står i det andre rommet)

Den øverste er suverent viktigst for å kunne gå på tredemølle til fotballkamper som vises på canal+ :).

Disse to rommene er "vegg i vegg", dvs: I Stuen på veggen skal det henge en plasma. På baksiden av veggen, et par meter til siden, skal det henge en LCD.

Jeg har ikke i dag receiver eller noe annet som mellomledd mellom dekoder og TV.

Så til saken ...

Noen ide om hvordan jeg skal få koblet dette? I utgangspunktet ønsker jeg at signalet fra dekoderen går til to forskjellige tver i to forskjellige rom.

Trenger jeg et stort hull i veggen? Eller et lite tynt et? Hvis det holder med et lite tynt ett er det allerede et hull jeg håper å kunne bruke men i så fall blir ledningslengden fra dekoder til tv i annet rom ca 8 meter totalt?

Tja, noen som kan hjelpe - har noen anbefalinger?

Håper selvfølgelig på en billig løsning men bør se ålreit ut også og er ikke fremmed for tanken på å bruke et par tusenlapper eller litt mer på å få det til hvis det blir bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 10.50.10 #2 av 3
Postet av: arntos
Her kan du ret og slett splitte signalet i 2 og laget et lite hull i veggen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2006 10.55.48 #3 av 3
Postet av: aebriol
Hvordan gjør jeg det?

Dumt spørsmål sikkert men :)

Har for øyeblikket dekoder med scart ut, er noen meter mellom ... og er det mulig å skaffe en scart kabel hvor du kan "fjerne" festepunktet i ene enden slik at jeg får den gjennom veggen uten å måtte lage stort hull?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar