Logo

20.000, LCD eller Plasma?

Skriv et svar
14.10.2005 16.13.59 #1 av 8
Postet av: Dependent
hva skal jeg velge? hva er bra og hva er dålig?
skal brules med datamaskin, mye filmseing og vanlig tvtitting.
har vanlig kabel-tv..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 17.49.28 #2 av 8
Postet av: Torja
Hva som er bra avhenger av øye som ser, det er fordeler og ulemper med begge deler. Men forskjellen begynner å bli liten. LCD har rykte på seg å kunne være for lyse/grå i de mørke/sorte partiene og lite detaljert i mørke sener. I tillegg har de litt etterslep i langsomme panoreringer o.l. Plasma sliter litt med striper i hud og noe artifakter på rette flater, spesielt ved mye bevegelser i bildet.

Men som skrevet, forskjellene er mindre synlige nå ettervært som de siste generasjoner skjermer begynner å komme ut på markedet. Stadig mer detaljer i sort nivå og mindre artifakter, og det på bare noen få mnd.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
14.10.2005 19.05.18 #3 av 8
var å prata med nåen på elkjøp idag, å da meinte han at jeg burde gå før 32" LG RZ32LX2
noen erfaring med denne tv`en?
14.10.2005 19.32.54 #4 av 8
Postet av: orso
Personlig ville jeg gått for en plasma. Synes bilde på LCD er kunstig og hardt. Plasma ligner mer på billedrørs TV og er langt mer behagelig å se på, spesielt i lengden. Dybdeperspektivet er også bedre på plasma. Men det er jo en smaks sak.
14.10.2005 19.42.52 #5 av 8
men kommer til å bruke datamaskin en go del til tv`en, å plasma skal fungere men LCD fungere nok mye bedre...
har jo litt løst på noe litt stort, men kvaliteten er jo ganske vikti...
15.10.2005 00.25.49 #6 av 8
Postet av: Ken
Jeg hadde akkurat samme "kvaler som deg" og landet lett på en Sony KLV-V40 (til slutt) og har ikke angret et sekund. Bruker den til epost/bilder/video/internett etc og der er LCD uslåelig (og det kan jeg gjerne skrive med STORE bokstaver) -

IMHO så er LCD helt klart å anbefale med en gang vi snakker om å koble til en PC - krystallklare skjermbilder og KONGE for å se film, DVD, nedlastede filmer, codecs etc... bare fordeler med å bruke en PC (eller HTPC om du vil) fremfor å bruke masse kæschj på rene DVD spillere (min egen konklusjon og andre vil nok ha helt andre preferanser, spesielt når vi snakker prosjektor etc, men utgangspunktet ditt var jo bruk av PC). Her er det bare å se ALT av filmer om det er DivX, Xvid, Nero Digital etc...etc... og bare glemme de trege produsentene av DVD bokser.

mvh
Ken
15.10.2005 11.27.02 #7 av 8
takker før kjappe svar...
da skal jeg ta meg en tur til elkjøp idag å hente meg en 37", så får vi se om jeg blir fornøyd me den eller ikke...
15.10.2005 23.50.33 #8 av 8
da er jeg blitt den lykkelige eier av en 37"LCD fra philips.
veldig fornøyd foreløpig :)
Skriv et svar