Logo

32" LCD til 10.000 - noen tips?

Skriv et svar
10.07.2006 06.25.34 #1 av 7
Postet av: grandiflora
Hei,

jeg ser at det er mange her som går til anskaffelse av 40" og større, så jeg er vel litt utypisk sånn sett.

I forbindelse med innflytting i ny leilighet så står en ny TV langt oppe på listen. Men siden det er mangt som skal på plass, så er 10.000 kroner øvre smertegrense for øyeblikket.

Det jeg er på jakt etter er en 32" LCD som:
- gir jevnt over bra bilde, uten merkbart etterslep
- har god kontrast
- takler analoge TV-signaler (ikke kabel eller parabol i den nye leiligheten)

Med andre ord, jeg er på jakt etter "Den Norske Folke-LCD" :lol:

Merker som dukker opp er bl.a. Sony og Samsung. Er det mye som tilsier at jeg bør holde meg til disse? Hva med evt. Dell - er det skikk på deres apparat?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.07.2006 19.26.11 #2 av 7
Postet av: Rune
Det er mange aktuelle apparater, men et tilbud som jeg har merket meg er ukens tilbud hos Elkjøp på 32LX60 fra Panasonic. Prisen er iallfall god.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... 0TX32LX60F
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
28.07.2006 12.55.17 #3 av 7
Postet av: daggad
Jeg kjøpte denne Panasonic'en på nett hos Elkjøp nå. Takker for tipset ! :wink:
Litt farlig å handle usett for jeg stakk innom min lokale Elkjøp for å evt handle der. Selger sa han hadde den på lager men til en annen pris enn nettkjøp: kr 14990,- ! :shock: 5000,- i diff på nettbutikk var drøyt synes jeg..betaler gjerne de 250,- i frakt da !

Info om Tv'en: http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1118172_l15/index.html

Tester: http://www.smartson.se/test/tv/panasonic-tx-32lx60f.htm
Kort fortalt:Den taper på lyd og design,men vinner på bildekvalitet. Og for meg er det det viktigste i en TV.
Forresten var http://www.smartson.se en fabelaktig side som samler tester av forskjellige produkter !!
30.07.2006 09.47.58 #4 av 7
Hmmm. Den Panasonicen så jo riktig så interessant ut. Er det noen som har sett den i levende live, og kan si noe om den kontra f.eks. en Samsung LE32M61?
01.08.2006 11.46.55 #5 av 7
Nå så jeg denne utstilt hos Elkjøp til 14990,-. Lekte meg litt med den og likte den godt. Ok design, virker ganske solid.
Den var utstilt ved siden av en LG til 19000,- og etter litt justeringer ble bildet omtrent like godt. TV'en har 3 forvalgte stillinger: Dynamic, Normal, Cinema. Dynamic er grusomt og det var dette den sto innstilt på. Jeg endret til normal men noen justeringer på detaljene i tillegg.

Jeg vil tro den er et svært godt kjøp til 9990,-. Samsungen kjenner jeg ikke til. Men sannheten er vel at kilden er vel så viktig som selve tv'en. Det er ikke akkurat gigantiske forskjeller på tv'er i denne prisklassen.

Men OBS: Den har ikke VGA inngang. Dette til advarsel til alle som hadde tenkt seg å koble til pc og som ikke har DVI utgang på denne !
mao sånne som meg.... :oops: Tabbe... :wink:
01.08.2006 19.31.45 #6 av 7
Da er det gjort. Etter å ha stått foran en vegg med skjermer på den lokale Expertbutikken, gikk jeg hjem og bestilte Samsung LE32M61B til 12000 fra Komplett. Dette til tross for at Expertmannen insisterte på at deres modell (LE32M61BXXEE var myyyyyyeeee bedre enn den alle andre solgte :shock:

Han dro også en løgn om at det var LE32M61BXXEE som vant en pris hos EISA, når det beviselig var LE40M61... Da fikk jeg nok og gikk hjem.

Uansett, de hadde inne tv-en fra Panasonic, men jeg fikk ikke helt go'fot på den. Sannsynligvis hadde det en del å gjøre med at utseendet var et stykke unna det jeg hadde håpet på. Jeg fikk ikke det helt store inntrykket av bildekvaliteten, men den lå milevis foran de billige skjermene til 7-9000. Etter i dag sliter jeg faktisk med å forstå hvem som kan kjøpe disse billigskjermene, det er faktisk en åpenbar kvalitetsforskjell.

Så: Takk for hjelpen alle sammen! Nå er jeg i godt humør, og til og med fruen begynner å forsone seg med tanken på at en såpass høy sum brukes på tv. 8)
08.08.2006 07.55.37 #7 av 7
Gratulerer Grandifora ! :P
Jeg så også på den (stilige) Samsungen og hadde tatt den til samme pris som Panaen, men her var det de 2000,- jeg ikke hadde i forskjell... :cry:

Uansett så er det en jungel av LCD tv'er der ute, og det er lett å gå seg vill i alt sammen. Derfor bra at det finnes fora som dette med mange syn om sakene. :D
Skriv et svar