floyd
Aktiv
E-post
Hei. Jeg har en kjenning som vurderer å kjøpe en 42 tommer flatskjerm.
Jeg vet ikke om det er nødvendig med HD klar tv. Den vil heller ikke bli brukt til spill, slik at da vil vi vel utelukke LCD? Den vil i sin helhet bli brukt til TV titting. For tiden kun gjennom analoge signaler.
Er det noen Tv`er som vil være å anbefale i denne prisklassen?
Håper på mange gode svar.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Plasma i prisklassen 10 lange, tror jeg sliter mye med analoge signaler.
Det er desverre slik at en billig og dyr plasma kan ha det samme panelet, men de største forskjellene ligger i billedbehandlingen. Dette vil da resultere i bedre bilde på en dyr skjerm, selv om den skulle ha det samme panelet som en billig en.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Kim
Aktiv
E-post
Kanskje en brukt Panasonic PV-500 hadde gjort seg?
Dette er forrige generasjon men det er fremdeles en god TV.
Fåes vel fra 10-12k, er ikke sikker.
Men du kan enten kjøpe brukt og få en god TV eller kjøpe noe nytt crap til 10k..
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Panasonic 42PA60 er det beste alternativet. Den vil kanskje komme ned mot 10k etter hvert. Det er en veldig bra skjerm.
liam
Aktiv
E-post
Hva skjer med å skal ha en så stor tv når man ikke har penger til noe middels bra i den størrelsen en gang?
En god 32" ligger på en 14-15k i butikk, da får man ikke noe bra 42" til 10k, det sier seg selv... For 10k får du en bra 26", kjøp en sånn eller vent til du har det dobbelte.
"Jeg vil ha en lastebil til 20.000!"
ParisBamse
Aktiv
E-post
Jeg har kjøpt en plasma på coop mega, en Lumatron 42" plasma, sikkert ett LG panel som står oppi.
medfølger bordstativ, vegg feste, og to høyttalere, med veggfeste og bordstativ.
Uansett, bilde på den va ihvertfall heilt greit.
har sammenlignet med panasonic PV60 og det ser så klart ut bedre på PV60, men det betyr ikke at det er dårlig bilde på lumatronen.
Grunnen til at jeg sier dette, er fordi jeg syns at det er litt for mange som oppføre seg "merkeligt"...
Da PA50 kom ut og kostet ca 20k, så sa alle at dette var skikkelige saker, bra bilde, glimrende ditt beste på markede, vunnet priser osv osv osv
tiden går.. og PV60 kommer..
Nå er plutselig PA50 blitt dårlig...
Folk må jo forstå at det er ennå den samme tven med samme bilde kvalitet og samme priser osv osv osv, einaste som har endret seg er jo prisen..
Forstår du hva jeg mener?
Finn deg en tv, ser den fin ut? er den lett å bruke? har den alle tilkoblingene du trenger? er den i riktig pris klasse? hvis så, kjøp den! den er ikke så gale som du tror, bare fordi det fins noe som er mye bedre der ute.. (klart, hvis du absolutt ikke klare å leve med tven.. så.. er det jo en annen sak...)
liam
Aktiv
E-post
"ParisBamse" skrev:
Da PA50 kom ut og kostet ca 20k, så sa alle at dette var skikkelige saker, bra bilde, glimrende ditt beste på markede, vunnet priser osv osv osv
tiden går.. og PV60 kommer..
Nå er plutselig PA50 blitt dårlig...
Folk må jo forstå at det er ennå den samme tven med samme bilde kvalitet og samme priser osv osv osv, einaste som har endret seg er jo prisen..
Forstår du hva jeg mener?
Ja det er noe dritt det der. Kjøpte en vhs-spiller en gang for 40.000, alle sa den var utrolig bra og det beste som var på markedet. Nå som dvd spilleren har kommet så er den ikke noe bra lenger. Forstår ikke dette.. Det er jo fremdeles samme spiller! Forskjellen er at prisen har sunket.