Logo

Absurde priser på lerretmaling

Skriv et svar
05.04.2008 21.45.39 #1 av 3
Postet av: Glrbflff
Vel, her sitter man altså å lurer på hvilket lerret man skal kjøpe. Plutselig ser jeg for meg en enorm pappsylinder i loftsboden; et meget dyrt belgisk linlerret fra min ungdom som kunststudent.

Den gangen pleide jeg å kjøpe blindrammer for så å spenne opp lerret med nellikspiker og spenntang. perfekte lerreter som var laget for å ta maling. Ytterst kunne man sette på en vanlig rammelist av ønsket type. Så hvorfor ikke gjøre det samme nå?

Men så ser jeg at prisen på maling til et lerret er på ca. 2000,- altså kun 250,- mindre enn et ferdig Adeo rammelerret på salg. Typisk.

Så hva er den optimale lerretmalingen som ikke er solgt som lerretmaling? Akryl, Silikat eller olje? Og hvor blankt? Og vil det være en skuffelse sammenlignet med den coating som man får på et fabrikkprodusert rammelerret?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2008 11.17.45 #2 av 3
Postet av: boly
Gå for et fabrikk lerret, det ser som oftest bedre ut enn DIY og man vet det funker.
Lager du et selv, blir man bare sittende og lure på om det er bra kontra et fabrikklerret.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2008 23.18.14 #3 av 3
Postet av: Glrbflff
Bra poeng! Jo, jeg tror nok jeg går for et fabrikkprodusert ett. Men det er pokker ikke lett å bestemme seg for hva man skal ha. Skulle ønske det var et showroom ett eller annet sted der man kunne se akkurat den projektoren man ønsket og akurat det eller de lerretene man er nysgjerrig på. Alt er så abstrakt når man bare forholder seg til tall på websider og aldri har sett disse tingene i virkeligheten.

Jeg vet ikke engang om den dumme maskinen vil kunne vri bildet så mye horisontalt at jeg kan ha den ved siden av sofaen og fortsatt ha leretet ihvertfall delvis foran sofaen. Kanskje ingenting passer og lerretet ser helt hårreisende ut i rommet.

uansett... takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar