Logo

Aftenposten i dag den 19. april om flatskjermer

Skriv et svar
19.04.2005 23.29.47 #16 av 29
Postet av: Mikael
"sax" skrev:Jeg er mer en gjerne villig til å betale for det.
Men da i form av HD filmer(DVD). TV filmer og sport(TV).

Om samiske nyheter, lotto trekning og været blir de eneste programmene som blir sendt i HD til å begynne med, så er jeg ikke villig til å betale for det. (Satt på spissen).


helt enig med deg, kan fint betale for filmer som blir sendt i hd, men jeg mener at den vanlige mann i gata er ikke villig til å betale ekstra for slike tjenester...

så å si alle som er på dette forumet er mere enn middels inntresert i lyd og bilde produkter, og er sikker villig til å strekke seg selv og lommeboka litt lenger enn resten av tv slavene i dette landet....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2005 06.28.10 #17 av 29
Postet av: sax
"FOXOR" skrev:Kjøpt katta i sekken ja... :D Har noen av dere sett HD-TV på f.eks en lavoppløst plasmaskjerm? Gir jo helt kanonbra bilde! Bedre kontraster og ofte bedre fargegjengivelse og kontrast enn hva de litt hvassere høyoppløste klarer. Dessuten at de gir som oftest bedre bilde på "vanlig" sendinger. (ikkesant?)

Alle vil jo få glede av HDTV! Uansett om den er lavoppløst eller høyoppløst. Bare den tar imot 720p/1080i gjennom komponent Broadcastingen og at det går gjennom nettet med minst mulig komprimering osv. vil jo være faktorer som bidrar utrolig mye bildekvalitets messig.
Den første tiden kommer vi sikkert til å se mye som går ukryptert og gjennom komponent!

Det er jo litt sinnsyke påstander aftenposten kommer med her da??? Vet ikke om det er flere som er enig??


Joda!

Enig! Har på følelsen av at det er personer innen bransjen som selger HD skjermer(ikke billigmerker) som pusher avisene til å skrive slikt, etter at plasmaskjermer nå er nede i en rekordlav prisklasse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2005 07.32.18 #18 av 29
Postet av: Knut
Det hadde jo vært litt gøy om NRK, TV2 osv gikk ut å aktivt uttalte seg om hvordan de trodde det kom til å bli.
Hvis de hadde sagt at det bare er å glemme HDTV-sendinger for i allefall 10 år til ville nok denne hypen roet seg ...
Har NRK, TV2 osv uttalt seg? Leser jo i artikkelen at de må gjennom kostnadsfulle oppgraderinger på utstyrssiden...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2005 08.37.31 #19 av 29
Postet av: Johnny
Enig. Når man ser på et opptak gjort med HD kamera på en DVD plate, så er det vanskelig å forestille seg at det kan bli så mye bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2005 10.54.42 #20 av 29
Postet av: sax
"Knut" skrev:Det hadde jo vært litt gøy om NRK, TV2 osv gikk ut å aktivt uttalte seg om hvordan de trodde det kom til å bli.
Hvis de hadde sagt at det bare er å glemme HDTV-sendinger for i allefall 10 år til ville nok denne hypen roet seg ...
Har NRK, TV2 osv uttalt seg? Leser jo i artikkelen at de må gjennom kostnadsfulle oppgraderinger på utstyrssiden...


:idea: De kan for min del sette opp bomstasjoner som skal finansiere utbyggingen av det digitale bakkenettet :idea:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 11.00.55 #21 av 29
Postet av: Diablito
Var vel noen folk i tv2 og nrk som som for ikke så lenge siden uttalte at hdtv ikke var noe tema for de på lang tid ennå pga økte produksjons kostnader (stiller mye større krav til kulisser etc ved produksjon). TV2 trodde ikke de kunne få mer reklameinntekter bare fordi de sendte i hdtv, og nrk får (forhåpentligvis) ikke øke lisensavgiften for å sende hdtv...

Angående digitalt bakkenett, så kommer det til å sende sdtv (til å begynne med i allefall, og kommer nok til å ta mange år før de sender hdtv pga alt for lite tilgjengelig båndbredde).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 12.48.15 #22 av 29
Postet av: sax
Skal ikke Lyse snart tilby HDTV sendinger snart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 12.50.09 #23 av 29
Postet av: Knut
"sax" skrev:Skal ikke Lyse snart tilby HDTV sendinger snart.


Jo, men da bare til sine egne kunder - som er en begrenset krets ... heldiggriser
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 13.00.25 #24 av 29
Postet av: sax
begrenset krets???

Jeg har Lyse 10Mbit... har jeg bregrenset krets?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.04.2005 13.01.31 #25 av 29
Postet av: Knut
"sax" skrev:begrenset krets???

Jeg har Lyse 10Mbit... har jeg bregrenset krets?


Kan hele landet få Lyse altså?????
Det er det jeg mener med begrenset krets - det er en lokal leverandør trodde jeg, ikke som NextGentel osv ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 10.19.32 #26 av 29
Postet av: LateEntry
jeg er en av dem som kjøpte et "ikke hd-tv ready" plasma i form av panasonic sitt pa30 37". snakket med panasonic norge forut for kjøpet som forsikret meg om tv'en ville takle hd-tv std (både 720 og 1080 std) og at det ville bli en betydelig kvalitetsoppgradering. det er vel kanskje også et poeng at pa30 toppet salgsstatestikken i usa hvor de lenge har hatt hd-tv sendinger. det blir spennende å se 1.september
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 10.25.38 #27 av 29
Postet av: Knut
"LateEntry" skrev:jeg er en av dem som kjøpte et "ikke hd-tv ready" plasma i form av panasonic sitt pa30 37". snakket med panasonic norge forut for kjøpet som forsikret meg om tv'en ville takle hd-tv std (både 720 og 1080 std) og at det ville bli en betydelig kvalitetsoppgradering. det er vel kanskje også et poeng at pa30 toppet salgsstatestikken i usa hvor de lenge har hatt hd-tv sendinger. det blir spennende å se 1.september


Så lenge TVen takler HD-tv er det jo greit? Ikke absolutt nødvendig å ha "HD-ready" stemplet over hele skjermen.
HD-signaler på PA30, går det via komponent?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 10.33.47 #28 av 29
Postet av: Rune
PA30 takler ikke 720p via komponent. (har prøvd dette selv)

Den takler 1080i.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 17.31.03 #29 av 29
Postet av: Torja
"Diablito" skrev:Var vel noen folk i tv2 og nrk som som for ikke så lenge siden uttalte at hdtv ikke var noe tema for de på lang tid ennå pga økte produksjons kostnader (stiller mye større krav til kulisser etc ved produksjon). TV2 trodde ikke de kunne få mer reklameinntekter bare fordi de sendte i hdtv, og nrk får (forhåpentligvis) ikke øke lisensavgiften for å sende hdtv...

Angående digitalt bakkenett, så kommer det til å sende sdtv (til å begynne med i allefall, og kommer nok til å ta mange år før de sender hdtv pga alt for lite tilgjengelig båndbredde).



si meg enig her, HDTV signaler kommer først og fremst gjennom satelitt, deretter vil vi vel se en oppgredereing av den gamle DVD platen til HD eller Blu-ray før vi eventuelt får et bakkenett en gang i dette århundret... :roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar