Logo

Alas sin hjemmekino

Skriv et svar
03.02.2005 00.39.55 #1 av 11
Postet av: Alas
På tide å få ut noen bilder kanskje.

Den er relativt beskjeden synes nå jeg da. Mangler en del ting før det blir en skikkelig hjemmekino, men liker den godt. Er egentlig litt mer stereo-mann enn hjemmekinomann. Men skal ha begge deler.

Bilde:

32" JCV 100hz sak, modellbetegnelse er meg ukjent, vel et år gammel

Elektronikk:

Nad T-753 reciever
Cambridge DVD57 dvd-spiller
Harman Kardon HD 750 cd-spiller
Doxa 70B effektforsterker
Doxa 08 passiv forforsterker (ikke på bildet da den er defekt og må fikses)
Rega P3 platespiller
Nad PP2 riaa-trinn (ikke på bildet men er der bak tv'en)
PS2 (ikke på bildet da den er på "utlån" til naboen)

Høyttalere:

Dali Helicon 400 front
Dynabel C-11 center
QLN 504 bak

Kabler og div:

Proson ht-kabel (har Kimber 4tc som skal på så snart jeg får loddet på bananplugger)
Infinte Resolution silver reference signalkabel mellom 08 og 70B
Tara Labs signalkabler mellom cd og 08
Proson signalkabel mellom reciever og 08
Monster signalkabel mellom riaa og 08
Tara Labs digitalkabel mellom dvd og reciever

Monster HT800 strømting

(ingen av kablene er på bilder, men de er der i et rot bak alt sammen)

Som sagt så er jeg en stereomann, med hang til å like gode filmer med god lyd, synes jeg har fått til et bra kompromiss. Anlegget spiller egentlig ganske bra synes jeg, forholdene tatt i betraktning. Kunne trengt litt mer power, men spiller ikke så veldig høyt så det går bra, kommer nok etterhvert skal du se.
Høyttalerne mine er jeg veldig fornøyd med, skal ha frontene i mange år, men de andre er ikke så verst de heller.
Effekten er og meget bra til prisen, men håper på å få enten en til, eller noe større, kommer litt an på.
Recieveren er egentlig kraftig nok, men den støyer noe helt for j...... og det er synd for ellers er den konge.
Dvd-en har jeg lyst til å bytte, er egentlig grei nok, men føler jeg kan få bedre bilde og lyd enn det jeg har nå, kommer vel en gang håper jeg.
Cd-spilleren er helt grei den og, skal byttes.
Platespiller og riaa er vel egentlig ikke noe å si om på dette forumet men det er greit nok det og, har ikke så mange LP'er.
Tv er kurant nok, men håper på å få en prosjektor i hus en gang, men bor litt dumt til akkurat nå.
Mangler som dere ser sub, men føler ikke noe savn akkurat nå, har et lite rom og Dali'ene går egentlig dypt nok.

Mye som er greit nok føler jeg. Ikke verdens beste, men en god begynnelse. Planene surrer i hodet, og det er mye jeg har lyst på, men som student er det ikke så mye å rutte med, frontene satte et dypt spor i kontoen, men er verdt hver eneste krone. Ellers satser jeg på Lotto :D

Og her kommer bildene.

Bilder finner du her: http://min.hjemmekino.no/Alas/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 10.13.03 #2 av 11
Postet av: Typhoon7
Fete høytalere :D

Er det sokkene dine som ligger foran benken? :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 10.46.10 #3 av 11
Postet av: Knut
"Typhoon7" skrev:Fete høytalere :D

Er det sokkene dine som ligger foran benken? :wink:


Ha ha, de skitne sokkene var det første jeg så også. Kunne jo ryddet litt før du tok bildene da :D
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 11.05.12 #4 av 11
Postet av: Alas
Rydding er for pyser :wink:

Ærlig talt så tenkte jeg ikke over det før jeg så bildene lagt ut, men til mitt forsvar så er de bare brukt en dag og de er tatt vekk nå. :D

Får fikse noen andre bilder uten sokker senere en gang.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 11.18.02 #5 av 11
Postet av: FallenA
:D Ingen ting å si på dette.
Her kan du spille musikk med godlyd i lange baner, og filmene blir nok rimelig engasjerende også tenker jeg !

Flott opplegg !

FA
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 11.50.48 #6 av 11
Postet av: Berit
Nice! Ser forresten at du tørker støv på samme måte som meg...litt rundt og på sidene... :wink:

Blir lagt ut på presentasjonssiden i løpet av dagen :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 12.29.48 #7 av 11
Postet av: Alas
Sånn vettu, da var sokkene fjernet :oops:

Ellers takk for tilbakemeldinger, er alltid hyggelig, skal bli flinkere med det selv.

Og støv man ikke ser, finnes ikke.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.02.2005 13.30.20 #8 av 11
Postet av: Bombadil
Det er en regel alle liker.
Kul hjemmekino du har.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2005 17.35.28 #9 av 11
Postet av: Ulven
hei Alas --- jeg ble imponert over frontene dine , så veldig pene ut -- men si meg Doxa er du fonøyd med det ?

Di er veldig stilrene å se på hvertfall :)
Mvh
Ulven
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2005 22.29.37 #10 av 11
Postet av: Torja
:D Dali Helicon er virkelig gode høytalere. De var nok ikke billige, tenker jeg.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2005 06.30.33 #11 av 11
Postet av: Alas
Hei.

Takker for fine kommentarer :)

Torja: De var et demopar, det skal sies, så jeg fikk noen rabatter på dem. Men det er de beste høyttalerne jeg har hørt i den prisklassen.

Ulven: Er veldig fornøyd med Doxa. Var en klar forbedring å få den til å drive frontene, kontra Nad'en. Klokkeklart og fint spiller den. Den er oppgitt til 2x70W og det er ikke mye, jeg merker at den blir litt kortpustet når jeg spiller høyt, Heliconene er ikke så veldig lettdrevet. På lave og middels volum derimot... Vurderer å skaffe meg en til også biampe, tror det hadde blitt skikkelig bra, da trenger man ikke to identiske forsterkere heller, da det kan bli vanskelig å få tak så lenge en må kjøpe brukt.

Hvis man i tillegg ser på prisen som disse går for på bruktmarkedet så tror jeg det blir vanskelig å få tak i noe som spiller bedre til samme pris. Mer krefter ja, men like pent, jeg tror ikke det. Dette er min høyst subjektive mening såklart. Også er de som du sier, meget stilrene i designet, gjerne litt kjedelig, men evigvarende.

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar