Logo

Anbefaling hodetelefoner - evnt butikk i oslo.

Skriv et svar
13.11.2006 09.56.37 #1 av 5
Postet av: aebriol
Heisann,

Jeg er nesten to meter høy, og kraftig i tillegg. Dette gjør at jeg i noen produkter jeg har prøvd tidligere har hatt problemer fordi hodetelefonene ikke passer hodet mitt - dvs, de kan ikke strekkes langt nok for å passe meg.

Dette var selvfølgelig noe "billig dritt", men tenkte jeg skulle nevne det likevel fordi det gjør at jeg ikke kan tenke meg å kjøpe blindt men ønsker å prøve ut produktet før jeg kjøper, og derfor er mest interessert i noe som finnes i en butikk i oslo området hvis det ikke er mulig å få verifisert at de er store nok på en eller annen måte...

Men så til saken:
Jeg er blank på hodetelefoner, vet veldig lite om det, og tenkte derfor å høre om noen eksperter har tid til å hjelpe ...

Grunnet naboer ønsker jeg meg hodetelefoner av god kvalitet, spesielt til spilling og filmseing på kveldstid.

Jeg ønsker meg derfor hodetelefoner som gjerne skulle kunne kobles til to forskjellige kilder avhengig av behov: TV og PC. Når jeg bruker PC sitter jeg alltid stille i en stol, under 1 meter fra uttak, når jeg ser på TV/spiller konsoll sitter jeg ca 2.5-3.5 meter fra uttak.

I tillegg kunne jeg tenke meg tilkoblet mikrofon for teamspeak på de spillene som støtter dette selv om det ikke er noe krav (har klart meg uten i mange år, og spiller ikke mye den typen spill).

Etter å ha prøvd å sette meg inn i emnet må jeg si at jeg er mer forvirret enn jeg var når jeg begynte :)

- Er det stor kvalitetsforskjell mellom trådløst og kabler?
- Jeg har lest noen anbefalinger som går på å ha forsterker til hodetelefonene, hvordan vet jeg om dette er nødvendig? (Til pc: Har pc høyttalere til 1000kr som spiller høyt og ikke jævlig kvalitet hvor jeg kobler hodetelefoner inn i fjernkontrollen til høyttalerne. Til TV: Har ikke noe stereoanlegg og tenkte eventuelt og koble inn direkte på TVen).
- Har "lukket" vs "åpen" noe å si for lydkvaliteten eller behag hvis jeg bruker det i mange timer - bor alene og trenger ikke ta hensyn til andre enn meg selv og naboer, og regner med at det uansett ikke vil komme såpass med lyd at naboer plages av hodetelefoner.
- Hvilke prisklasser er "fornuftige"? Dvs, i mange sammenhenger er det slik at du får et veldig bra produkt for for eksempel 1 000 kr, og skal du ha noe merkbart bedre, må du opp i 2 500kr. Er det noen prisklasser jeg bør tenke på her?
- Jeg er ikke helt fremmed for tanken på å kjøpe to sett, ett til pc med ledning og trådløst til TV, men i så fall, er det "idioti" og bedre å kjøpe ett sett trådløst av høyere kvalitet? Er de gode trådløse like gode som de med ledning?

Kunne tenke meg å bruke opp til 5 000kr, da dette blir i stedet for et stereosystem tilkoblet TV i stua.

Er det noen som kan gi noen anbefalinger? Steder å lese mer om emnet? Butikker i Oslo som har peiling og gir bra veiledning og ikke bare selger meg det dyreste de har? :)

Tar i mot all hjelp med glede,
Mvh Aebriol
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 09.40.28 #2 av 5
Postet av: keneid
Vil råde deg og andre til å handle et såkaldt dj-headset.

Anbefaler deg å ta en titt på merkene:
Denon DN-HP1000 og Pioneer HDJ-1000.

Brilliant dynamikk og super lyd. De er gode å ha på ørene, og hodetelefonene stenger ut støy og andre lyder rundt om i rommet du befinner deg i.

http://www.djbutikken.no/index.php?cPat ... f899d51600

Du får tilsvarende hodetelefoner i utlandet til en rimeligere pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 13.40.26 #3 av 5
Postet av: teebee
har sony sin toppmodell på dj headset. den ligner veldi mye på denon og pioneer sin. synes de er ubehagelig å ha på i lang tid.

men du får prøve så se hva du synes. vi har alle ulike ører.

de har iallefall litt trykk i seg, noe jeg fikk oppleve da jeg byttet fra øreplugger til dj headsettet uten å skru ned volum på spillern. trudde hode skulle sprenges :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2007 13.43.01 #4 av 5
Postet av: LeGranDuc
Selv har jeg Beyerdynamic DT 880, og kan anbefale disse.
De er svært behagelige og ha på.
Eneste minuset med de er at de er litt tungdrevne og de koster litt. (2500,-)
Det følger med skjøteledning på 10 meter, så du klarer kansje og legge denne opp langs veggen eller noe.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2009 11.11.20 #5 av 5
Postet av: Mynte
Jeg har ikke så veldig mye peiling på lyd kvalitet osv. men jeg har en venn som har skaffet seg et headsett som er stort nok til så å si alle :) og helt syk rekkevidde, glemte kanskje å si at det var trådløst, mne uansett den går på radiofrekvens eller noe sånt, så du har perfekt lyd selv om du er 20 meter unna uttaket. :)

Her er en link:

http://alatest.no/anmeldelser/hodetelef ... 687083,74/

Sant du ikke bare er interessert i nytt så skal han jeg kjenner selge sitt..... eller jeg kan få han til å selge det, for han har nemlig gått over til et litt mere gaming vennlig headsett :)


Nå ble det kanskje litt mye småprat fra min side... men da får se på det som "bump" for deg vist du ikke er interessert :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar