Logo

Ang HTPC og Sat Tv

Skriv et svar
08.03.2006 22.05.30 #1 av 6
Postet av: pettergulbrandsen
Hei

Jeg skal bygge htpc, og har store planer om og ha parbol i den.. Lei av og ha alt for mange bokser...

Lurer på om dette er mulig, ringte viasat og dem sa at for og bestille kort idet hele tatt må jeg ha et id nummr på mottaker som er godkjent for og få kjøpt kort i det hele tatt....

Så er det noen gode forslag på dette forumet om dette, fant denne linken, men fikk liksom ikke så mye hjelp ut av den: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4192

Håper på hjelp

Mvh

Petter G.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 22.55.24 #2 av 6
Postet av: arntos
Får å få kort fra VIA må du ha en godkjent tuner. HNår du har fått kortet finnes det flere typer camèr(f.eks dragon) du kan bruke i en HTPC som virker på viasat sitt NDS system. Skal du ha CD trenger du en vanlig consx cam.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 19.01.42 #3 av 6
Postet av: pettergulbrandsen
er det mulig om noen kasnkje kan gi meg linker på hva jeg trenger?
og trenger man og gjøre mye dill dall med programmer etc?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2006 21.34.45 #4 av 6
Postet av: pettergulbrandsen
eller er det mulig og koble en tuner til pc på annen måte, slik at pc eventuelt kan styre tuner?

Eller i hvertfall få bilde fra tuner via pc da jeg skal har projektor.

Er vel ikke mulig og ta opp flere prog samtidig fra en tuner uansett...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2006 18.36.55 #5 av 6
Postet av: pettergulbrandsen
ingen som kan hjelpe meg...

om det er mye pes med dette? og om det kanskje bare lønner seg og koble det inn på pc på en annen måte liksom

fr jo uansett bare sett en kanal om gangen alikvel vil jeg tro
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2006 20.07.37 #6 av 6
Postet av: luria
Her bør du gjøre grundig research før du handler. Det er ikke altfor vanskelig å sette opp en PC med fungerende CD satellittkort og proprietær software, men det blir fort dyrt hvis du skal kjøpe CAM'er og kort til både Cd og Via systemene. Å sette opp ekte HTPC software som kan DVB-S med flere satellittilbydere er ikke enkelt. Microsoft Mediacentre støtter jo bl.a. ikke DVB-S kort, og annen windows-software er også gjennomgående ubrukelig. Kjører selv mythtv (linux), men ville aldri klart dette uten gode linux og satellittkunnskaper på forhånd. Uansett bør du kjøpe abonnement sammen med dekoderpakke slik at du har noe å se på de månedene det tar å få dette til. Når du endelig er ferdig sitter du uansett igjen med noe som er dårligere og dyrere enn en Dreambox. ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar