Logo

Aragon 2004mkII

Skriv et svar
27.12.2006 21.04.04 #1 av 4
Postet av: E.S.P
Har anskaffet meg en Aragon effektforsterker. Det jeg lurer på er om denne skal stå på hele tiden, eller om jeg kan så den av-og-på. Jeg bruker den så si hver dag. Kom gjerne med en begrunnelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2006 20.03.37 #2 av 4
Postet av: Twinrehz
Av hensyn til strømforbruk burde du slå den av når du ikke bruker den, men det er egentlig helt opp til deg.

En ting jeg legger merke til når høyttalere står på, men ikke får noe lyd sendt til seg, blir de stående og dure i en veldig lavfrekvent tone, omtrent som støy fra en elektrisk konverterer. Vet ikke om du tenker noe særlig over sånt, men jeg hører sånne lyder veldig tydelig, og de irriterer meg.
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 15.06.32 #3 av 4
Postet av: boly
"Twinrehz" skrev:Av hensyn til strømforbruk burde du slå den av når du ikke bruker den, men det er egentlig helt opp til deg.

En ting jeg legger merke til når høyttalere står på, men ikke får noe lyd sendt til seg, blir de stående og dure i en veldig lavfrekvent tone, omtrent som støy fra en elektrisk konverterer. Vet ikke om du tenker noe særlig over sånt, men jeg hører sånne lyder veldig tydelig, og de irriterer meg.


Denne lyden er forskjellig fra anl. til anl. Da det ofte er litt trafostøy fra forsterker.

De mest ihugga folkene sier at alt trenger og varmes opp en 30 - 60 min før man får god lyd. Jeg slår altid av utstyret mitt, men du kan jo prøve og se om du hører forskjell.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2006 17.04.21 #4 av 4
Postet av: Twinrehz
"boly" skrev:
"Twinrehz" skrev:Av hensyn til strømforbruk burde du slå den av når du ikke bruker den, men det er egentlig helt opp til deg.

En ting jeg legger merke til når høyttalere står på, men ikke får noe lyd sendt til seg, blir de stående og dure i en veldig lavfrekvent tone, omtrent som støy fra en elektrisk konverterer. Vet ikke om du tenker noe særlig over sånt, men jeg hører sånne lyder veldig tydelig, og de irriterer meg.


Denne lyden er forskjellig fra anl. til anl. Da det ofte er litt trafostøy fra forsterker.

Oki, da vet jeg det til neste gang. Takk for opplysningen! ^^
Speakers with attitude
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar