Logo

Artikkel om Prosjektor-TV (ikke bakprojeksjon)

Skriv et svar
03.10.2005 06.37.00 #1 av 10
Postet av: Knut
Lese denne spennende artikkelen om prosjektor-tv. Det er ikke bakprojeksjon, men slik jeg har forstått det en vanlig projektor og en spesiell skjerm / lerret ... kan dette være noe?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 11.04.55 #2 av 10
Postet av: 9kki
03.10.2005 11.12.37 #3 av 10
Postet av: Headbanger Man
Fikk se Amerikansk fotball i HD på Xscreen på Audiofilmessen på Sola i helgen :shock: Var utrolig bra!
03.10.2005 11.44.15 #4 av 10
Er det slik å forstå at man kan bruke en hvilken som helst projektor? Så det de har utviklet er i praksis et avansert lerret?
Knut
03.10.2005 12.22.22 #5 av 10
"Knut" skrev:Er det slik å forstå at man kan bruke en hvilken som helst projektor? Så det de har utviklet er i praksis et avansert lerret?

Ja du kan bruke hvilken som helst projektor. Det som og var litt praktisk var at Xscreenen kobles til projektoren med en kabel, og resten av komponentene (DVD-spiller, Xbox) kobles til Xscreenen. Nesten som en TV :)
03.10.2005 12.31.15 #6 av 10
"Headbanger Man" skrev:Ja du kan bruke hvilken som helst projektor. Det som og var litt praktisk var at Xscreenen kobles til projektoren med en kabel, og resten av komponentene (DVD-spiller, Xbox) kobles til Xscreenen. Nesten som en TV :)

Uff dette skjønner jeg ikke helt. Hva gjør projektoren da? Står projektoren foran Xscreenen slik som den ville gjort foran et vanlig lerret, og projekterer bildet mot Xscreenen? Altså samme prinsipp som vanlig projektor og lerret?
Denne kabelen mellom Xscreen og projektor har som oppgave å sende bildesignalet til projektor? Så når du først har koblet Xscreen sammen med projektor så slipper du å koble DVD-spiller, spillkonsoller, PC osv til projektoren - du trenger bare å koble via Xscreen?
Skjønner jeg riktig da? :-) :-)
Knut
03.10.2005 16.30.08 #7 av 10
Postet av: sindreh
Endelig har produsenten oppdatert hjemmesiden http://www.xscreen.com med info om løsningen. Anbefales å ta en kikk. Er litt stolt av å ha vært en av de første som har fått sett løsningen in real life... Det var skikkelig stilig iallefall :-)
03.10.2005 19.20.16 #8 av 10
Postet av: Rikky
"Artikkelen" skrev:Xscreen er et norsk selskap som har utviklet en gigantisk TV-skjerm for din egen stue.

Ehh.. TV-skjerm? Det er jo bare et lerret, eller er det jeg som har misforstått? Så vidt jeg forstår er det et lerret som fungerer godt i opplyste rom, og her har vi jo flere alternativer på markedet nå ("sort" lerret).
03.10.2005 21.03.58 #9 av 10
"Knut" skrev:
"Headbanger Man" skrev:Ja du kan bruke hvilken som helst projektor. Det som og var litt praktisk var at Xscreenen kobles til projektoren med en kabel, og resten av komponentene (DVD-spiller, Xbox) kobles til Xscreenen. Nesten som en TV :)

Uff dette skjønner jeg ikke helt. Hva gjør projektoren da? Står projektoren foran Xscreenen slik som den ville gjort foran et vanlig lerret, og projekterer bildet mot Xscreenen? Altså samme prinsipp som vanlig projektor og lerret?
Denne kabelen mellom Xscreen og projektor har som oppgave å sende bildesignalet til projektor? Så når du først har koblet Xscreen sammen med projektor så slipper du å koble DVD-spiller, spillkonsoller, PC osv til projektoren - du trenger bare å koble via Xscreen?
Skjønner jeg riktig da? :-) :-)

Japp det er riktig. Det trengs bare en kabel til projektoren. Xscreenen hadde tilkoblinger som DVI, scart osv... Ellers som nevnt fungerte Xscreenen veldig bra med mye lys i rommet. Tror jeg skal vurdere en slik, 80" var jo stooort :D
08.10.2005 16.57.03 #10 av 10
Postet av: sanasol
Så denne på Hifi-Center kjedens showroom på HIFI-messen på Oslo Plaza i dag. Imponerende sortnivå og kontrast i et fullt opplyst rom. Det som kanskje imponerte aller mest var Projectiondesigns rom hvor de demonstrerte en prototype med en ny type DLP-chip fra Texas Instruments.
Skriv et svar