Logo

bananplugger

Skriv et svar
23.08.2004 16.32.27 #1 av 8
Postet av: bjørn
hei sann vurdrer og kjøpe bananplugger der ledningen festes inn bak på plugen. skulle gjerne hatt noen tips om hvor man får kjøpt gode bananplugger og om erfaringer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 10.05.56 #2 av 8
Postet av: Dr.Pepper
"bjørn" skrev:hei sann vurdrer og kjøpe bananplugger der ledningen festes inn bak på plugen. skulle gjerne hatt noen tips om hvor man får kjøpt gode bananplugger og om erfaringer



Biltema har banan plugger til ca 25 kroner pr par, vet ikke hvor gode de er.
Joik har større kraft enn krutt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 12.02.24 #3 av 8
Postet av: niko
Jeg bruker bananplugger fra Hifi-klubben og er meget fornøyd med dem. Butikken har flere typer og velge mellom.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 12.02.43 #4 av 8
Postet av: niko
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.10.2004 13.10.25 #5 av 8
Postet av: Typhoon7
har selv testet bananpluggene på biltema mot Dali Banana Standard. Personlig klarte ikke jeg å høre noen forskjell som står i forhold til prisforskjellen. Hørte vel egentlig ikke noen forskjell i det hele tatt.

http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|129|129|4621|pdetail
http://www.biltema.no/Archive/Product_images/35/Large/35-753_l.jpg

Begge er gullpletterte/forgylte
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2005 14.57.03 #6 av 8
Postet av: afroman
Hvordan går det med lydkvaliteten? Blir denne noe dårligere med bananplugger? Støtter alt nytt utstyr bananplugger eller må jeg skjekke dette for hver del jeg evt. kjøper?

Afroman
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 06.04.32 #7 av 8
Postet av: Audiophile-Arve
"afroman" skrev:Hvordan går det med lydkvaliteten? Blir denne noe dårligere med bananplugger? Støtter alt nytt utstyr bananplugger eller må jeg skjekke dette for hver del jeg evt. kjøper?

Afroman


Sjølv brukte eg Monster sine superbananpluggar i mange år. Så måtte eg kappe kablane. Eg fekk faktisk betre lyd ved å bruke kortare kabel (gjekk frå 10 m til 1,5, så det skulle vel berre mangle..)
Skilnaden med og utan banankabel, er bagatellmessig, dersom dei er skikkeleg påmonterte, og har ordentleg kontaktflate. Heilt billege pluggar (har nokre eg kjøpte for minst 20 år sidan), vert litt slappe, kan falle ut, og vil ganske sikkert gje dårlegare kontakt over tid.
Eg brukar i dag bananpluggar fordi det går raskare å skifte apparat. Og eg satsar på litt kvalitet, men ikkje det heilt "fantastiske".
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2005 08.39.41 #8 av 8
Postet av: Tannoy
Kjøpte mine på Hi-Fi Center Kjeden.
Merke Proson til 100 kr pr stk. De sitter bra og gir god kontaktflate.
Kan ikke si at jeg merker noe særlig i forhold til lyden, men det er praktisk dersom man skal flytte høytalere/kabler.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar