Logo

Bassen går inn på fronthøytalerne istnfor subwoofer

Skriv et svar
15.09.2007 19.28.13 #1 av 3
Postet av: ThomasStr
Hei,

jeg har nettopp vært og kjøpt Dali Concept 8 serien (5.1) hos HiFiKlubben + Denon AVR-2807 reciever.

Problemet mitt er at bassen ikke går inn på subwooferen, men går heller inn på fronthøytalerene.

Så da er spørsmålet mitt:
Er det noen som veit hvordan jeg får "omdirrigert" bassen fra fronthøytalerne over til subwooferen?

Hadde en fra HiFiklubben som justerte høytalerne o.l. men klarte uheldigvis å glemme å stille inn subwooferen.

PS. Det kommer lyd fra den når jeg kjører testen som er innebygd i recieveren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2007 20.43.55 #2 av 3
Postet av: JonPon
Sett fronthøytalerne som "small" i forsterkeren. Det var ihvertfall det jeg gjorde med min Pioneer vsx-1016.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 14.25.39 #3 av 3
Postet av: Zleepyme
For all del ikke sett fronthøyttalerne som "small" Gjorde den feilen med senteren min en gang. Forferdelig lyd! Du har store og voksne høyttalere, Så de bør definitivt stå på "Large"!!!

Inn på menyen til reciveren har du et valg det det står subwoofer no og subwoofer yes. Når denne står på Yes, vil den omdirigere bass fra frontene til subben(hvis subben er stor nok iforhold til høyttalerne) Concept subben(hvis det er den du har) Vil fungere perfekt. Husk at det er 4x8" bass i front som har mere trøkk i seg en de fleste "rimelige" 10" og 12" der ute.

Du har også en meny som hete bass output. Denne kan man stille på Both eller Subwoofer only. Her kan du kjøre enda mer bass bort fra høyttalerne(ikke anbefalt hvis du skal spille musikk, da bassen fra front vil være betraktelig mindre.
Kan hende Denon har endret menyen siden jeg kjøpte min, men tror oppsettene er like.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar