Logo

Bedrifter i forumet

Skriv et svar
19.09.2005 13.28.14 #1 av 6
Postet av: Masterstudent
Skriver masteroppgave i medievitenskap og trenger noen tips fra erfarne brukere av dette forum.

Jeg prøver å finne ut av hvorvidt det finnes bedrifter som følger med på slike fora, og der personer i firmaet kommer med innlegg. Tenker da på muligheten at, for eksempel, rette opp i faktafeil og komme med forklaringer til forskjellige problemer eller spørsmål som dykker opp vedrørende et spørsmål som blir stilt.

Hvis dere kunne kommet med tips på slike tråder eller bedrifter som dere kjenner til deltar i debatter på forum, kunne dere være så snille å gi meg et hint herunder?

Eventuelt, hvis du jobber i et firma som er aktive brukere av blogger og forum i deres markedskommunikasjon, er det også interessant.

Jeg prøver å finne ut hvorvidt det er fornuftig av selskaper i bransjen å følge med her, samt hvorvidt svarene er til hjelp for brukerne. Bør bedrifter holde seg utenfor forummiljøene?

Takk på forhånd!
Nils
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2005 13.54.10 #2 av 6
Postet av: Tannoy
Jeg vet at f. eks en hyggelig Samsung kar har vært innom her i ny og ne og gitt god info.
Jeg synes det er bra at div produsenter osv følger med i forumet dersom de kan bidra med tips/rettelser og produktinfo.(ikke alle nettsider er like pålitelige og mange elbutikker vet jo nix...)
I tillegg kan det kanskje virke konkurranseøkende da mange medlemmer oppgir hva de har gitt for produktene de kjøper.

Jeg tror absolutt det kan være produktivt for produsenter å følge med i dette forumet da man treffer forbrukerene direkte.
Man kan få innsikt i hva som er bra/dårlig med produkter(mulighet for forbedringer), samt hva kjøperene ønsker av specs på nye produkter.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2005 15.11.14 #3 av 6
Postet av: Knut
Produsenter og forhandlere burde iallefall følge med her. Panasonic burde være sjeleglad for dette forumet, for alt snakket det har vært om PV500-skjermene har ynglet frem mange stolte eiere av nettopp denne TVen (pga av forumet - uff, det ble en tung setning)
Det er en del forhandlere som følger med på siden tror jeg, men da mest eiere av nettbutikker som følger med på hva folk mener om service osv. Det er også forekommet at forhandlere legger inn meeeeget positive erfaringer om egen nettbutikk, og blir avslørt :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 08.23.05 #4 av 6
Postet av: Carr
Det hender at de er det. Et nylig eksempel:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=3165

Personlig setter jeg stor pris på at de offisielt eller uoffisielt er i kontakt med forbrukerne via fora, chat, og andre "bruker-kontrollerte" kanaler. Det gir dem et mer pålitelig preg når de menger seg med forbrukerne og kommuniserer med dem på deres premisser, istedet for å "gjemme seg" bak firmaets murer og rutiner.
Jeg vedlikeholder selv flere gode kundeforhold for mitt firma via slike kanaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 18.15.09 #5 av 6
Postet av: Rune
Her på forumet er det en rekke medlemmer som jobber i butikker. Jeg vet om flere som jobber både for Lefdal, Elkjøp og Expert + andre butikker. Men disse er her som privatpersoner og utgir seg ikke for å repressentere noen av kjedene. (noe de nok heller ikke får lov til hos sine arbeidsgivere)

Jeg vet at noen av leverandørene og butikkene bevist ikke ønsker å gå inn i diskusjoner på nettet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 12.57.21 #6 av 6
Postet av: Snickers-is
Jeg er en av "bedriftene" representert på flere forum. Jeg har til nåhatt mye tid både til å evaluere effekten av dette, samt at jeg har observert ulike andre aktørers opptreden både i positiv og negativ retning. Jeg kan godt gjøre dette innlegget til en "halv masteroppgave" men jeg foreslår at du ringer meg, vi har garantert veldig mye å prate om i denne sammenhengen. Jeg har sendt deg privat melding (link øverst på siden).
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar