Logo

Bilde i bilde funksjonalitet med parabol og digital tuner

Skriv et svar
18.10.2005 18.37.19 #1 av 3
Postet av: furious
Hei!

Trenger hjelp fra dere eksperter til et, antakelig, enkelt problem.

Jeg har bestilt en ny, flott flat-tv med PIP funksjonalitet (2 tunere).

"Problemet" er at jeg har parabol med digital tuner, som gjør at jeg bare kan se på en kanal av gangen, PIP eller ikke PIP. Jeg har dog 2 hoder på parabolen, men kun 1 kabel fra parabolen og ned i tuneren.

Jeg ønsker 2 ting; 1) at jeg kan utnytte PIP-funksjonaliteten i den nye TV'en og 2) at jeg kan ta opp en kanal, mens jeg ser på en annen.

Betyr det at jeg må montere en ny kabel fra det andre hodet, og ned i en ny tuner? Og videre en Scart-kabel fra hver tuner, og inn i TV'en? Det dumme med det er at da bruker jeg opp begge Scart'ene på den nye TV'en. (Jeg har jo DVD i tillegg).

Kan det løses på andre måter? Finnes det tunere som har inngang for 2 separate kabler, og at jeg på den måten slipper unna med en Scart?

Eller er ikke dette mulig å løse i det hele tatt?

På forhånd, takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2005 19.17.19 #2 av 3
Postet av: Rune
Det er desverre ikke så lett å løse dette på annen måte enn å ha to tunere tilkoblet Tv. Desverre er det også slik at en del apparater med PIP kun aksepterer at det ene bildet kommer fra ekstern kilde. Vet ikke hvordan det er på ditt apparat.

Det finnes tunere som tar to kanaler samtidig, men jeg tror disse er avhengig at signalet er fra samme hode.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2005 19.41.25 #3 av 3
Postet av: furious
"Rune" skrev:Det er desverre ikke så lett å løse dette på annen måte enn å ha to tunere tilkoblet Tv. Desverre er det også slik at en del apparater med PIP kun aksepterer at det ene bildet kommer fra ekstern kilde. Vet ikke hvordan det er på ditt apparat.

Det finnes tunere som tar to kanaler samtidig, men jeg tror disse er avhengig at signalet er fra samme hode.





Takker for svar!

Har ikke fått TV'en ennå, så det blir spennende å se. Det er en LG RZ32LP1, hvis det sier deg noe. Eneste som står i Specs'en er at den har 2 tunere, og PIP-funksjon.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar