Logo

Bildeoppsett

Skriv et svar
13.01.2007 13.58.52 #1 av 4
Postet av: Kaggen
Hei

Jeg har en Yamaha RX V640 receiver og en PS 2 jeg bruker til film.. :lol:

I dag går det "vanlige" (gul, rød, hvit) kabler fra PS 2-en til receiveren, deretter en gul kompositt fra receiver opp i tven..

Tv-en har kun gul, rød, hvit..

Det jeg lurer på er:

1. Bør jeg kjøpe meg en digitalkabel (PS2 har optisk output..), og går da både bilde og lyd gjennom den?

2. Har PS2 innebygget dekoder?

3. Hva bør jeg ha for å få surround lyd? (Kjøper meg et par Dali Concept 6 om litt, og ønsker å få det beste ut hjemmekinoen..)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2007 12.08.04 #2 av 4
Postet av: kamelon
Heihei..

1. Bør jeg kjøpe meg en digitalkabel (PS2 har optisk output..), og går da både bilde og lyd gjennom den?

Nei,kun lyd går gjennom optisk..Du må fortsatt kjøre bildet gjennom den "gule"(kompositt-signal)..

2. Har PS2 innebygget dekoder?

Litt usikker på hva du mener,men ps2 har ikke innebygget surround-dekoder hvis det er det du tenker på?Kommer kun et stereo-signal ("hvit+rød") ut av ps2..Dette må så gå via en dekoder..

3. Hva bør jeg ha for å få surround lyd? (Kjøper meg et par Dali Concept 6 om litt, og ønsker å få det beste ut hjemmekinoen..)

Kjøp en optisk kabel som du bruker fra ps2`en og inn på en av digital-inngangene til forsterkeren.(fordelen med optisk er at du får da digital lyd)Forsterkeren vil da bruke sin dekoder til å fordele signalene dit de skal..Og selvfølgelig må du ha to fronthøyttalere,en center,to bakhøyttalere og i 99% av tilfellene en sub :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2007 14.18.37 #3 av 4
Postet av: Kaggen
"kamelon" skrev:Heihei..

1. Bør jeg kjøpe meg en digitalkabel (PS2 har optisk output..), og går da både bilde og lyd gjennom den?

Nei,kun lyd går gjennom optisk..Du må fortsatt kjøre bildet gjennom den "gule"(kompositt-signal)..

2. Har PS2 innebygget dekoder?

Litt usikker på hva du mener,men ps2 har ikke innebygget surround-dekoder hvis det er det du tenker på?Kommer kun et stereo-signal ("hvit+rød") ut av ps2..Dette må så gå via en dekoder..

3. Hva bør jeg ha for å få surround lyd? (Kjøper meg et par Dali Concept 6 om litt, og ønsker å få det beste ut hjemmekinoen..)

Kjøp en optisk kabel som du bruker fra ps2`en og inn på en av digital-inngangene til forsterkeren.(fordelen med optisk er at du får da digital lyd)Forsterkeren vil da bruke sin dekoder til å fordele signalene dit de skal..Og selvfølgelig må du ha to fronthøyttalere,en center,to bakhøyttalere og i 99% av tilfellene en sub :D


tusen takk :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2007 18.23.34 #4 av 4
Postet av: kamelon
Bare hyggelig :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar