Logo

Bildetråd fra High End 2006 Stockholm

Skriv et svar
08.02.2006 20.06.35 #1 av 5
Postet av: Snickers-is
Etter en slitsom men interessant helg i Sveriges hovedstad er det godt å være på norsk jord igjen. Responsen var enestående og det var faktisk en del spennende å se på denne messen til tross for ikke så høyt antall utstillere. I Sverige er det jo også enkelte andre merker som er tyngre representert enn i Norge.

Messen talte ca 3000 besøkende totalt, noe som var litt under arrangørens forhåpninger. Av disse var vel halvparten innom vår stand og 530 personer registrerte seg på vår interesseliste.

Fra Norge var også blant andre DaCapo HiFi (Usher Audio i Norden), Base Technology, Fidelity, Lyd og Bilde, den nye representanten for Golden Age Music i Norge og selvsagt var B&W som vanlig representert ved en hyggelig bergenser.

Her er tyske Heco representert sammen med et i Norge ukjent merke på elektronikken (som jeg ikke husker). De skal visstnok ha spilt den samme låta på repeat hele helgen.



Her er SA Explorer sammen med Primare.



Her er svenske QSR (de "små" høyttalerne) sammen med Bladelius side om side med et oppsett fra Burmester til rundt 1,5 millioner.



Et galleri med Dynaudio og Mc Intosh representert ved Tonkraft.



De representerer også Densen i Sverige.



Slik ser selve "messehallen" ut. Dette er en av 2 fløyer, og ute i selve hallen fant vi blant annet alle hifi-bladene.



Holographic Audio er et nytt svensk merke med små søte forforsterkere til en hyggelig pris.



HiFiKit er Sveriges svar på Eltek i Norge. De presenterte noe av det gromeste fra Seas og Scan Speak.



En deltaker i vår konkurranse på messen.



Proson sin hjemmekinosofa. Ikke lett å få til et fornuftig bilde med 50 passerende hvert minutt og sola inn gjennom vinduet.



Store Genelec i et mørkt rom.



Sennheiser hodetelefonutstilling.



Mindre Genelec i et minst like mørkt rom.



Martin Logan Summit på Marantz i litt høyere klasse enn vi til nå har vært vant til å se i butikken i Norge.



Miller og Kreisel. De gjør ikke så mye ut av seg, og det er vel slik en del vil ha det.



Energy, Marantz og Vincent i et stort rom.



Her fantes også Velodyne og Rotel.



Canseda stilte med Cantons største. 2x12" i bunnen og bra skyv. Vi koblet opp et par monoblokker på disse på slutten av messen.



Subas audio går som vanlig sine egne veier med blant annet 47-labs. Fulltonene kommer umiskjennelig fra PHY-HP.



Mårten design sammen med elektronikk jeg ikke husker navnet på. Det er sikkert andre som kjenner det igjen.



Samme utstiller hadde blant annet Triangle i rommet ved siden av. Elektronikken er fra Bladelius, og i den venstre delen av racket mistenker jeg Atoll for å ha tatt plass.



KEF på Audio Research og BAT (tror jeg det var).



Base Technology sin høyttalerkreasjon spillende på Ancient Audio kilde og effekt. Høyttalerne klarte seg overraskende bra på SET 300B til tross for at de, etter hva jeg kjenner til, er utviklet på større transistorutstyr.



Carlsson er tilbake for fullt med sine litt annerledes konstruksjoner.



De representerte også Harbet. Foran vinduet ser vi Carlssons mann på markedsføring som ble hyllet for sin 60-års dag på Lørdagen.



Her er den svenske representanten for den populære fulltonen ALR Jordan. Foran på bordkanten skimtes den splitter nye 2" driveren.



Gignos Audio er messearrangør og jobber med å utvikle sine egne høyttalere. Prototypene vi ser er planlagt lansert til høsten med en utsalgspris på 180 000 svenske pr par.



De er også svensk representant for Rega.



En oppstilling diverste vinylsnurrer som etter hva jeg kjenner til skal stamme fra Clear Audio.



...og en av dem ble spilt på.



PL-audio representerer en rekke merker, deriblant Acoustic Zen med rekord i pianoglans.



De representerer også LFD, Von Schweikert og Focal.



Og Audio Analogue, Phatos og en rekke andre merker.



Samt noen retro radioer og diverse tweaks.



Jeg husker ikke navnet på disse, men det er snakk om et stort bånd med ett rør på hver side som huser hver sin 4" bass.



Mange fargealternativer.



Små interiørvennlige og konevennlige høyttalere.



Her holdt de på med noen demoer av ett eller annet romkorreksjonssystem tror jeg. Høyttalerne på bildet er dyre og ble drevet av EC elektronikk. De hadde også utstyr for kantsliping og vasking av plater samt litt annet.



Nei, det er ikke stengt. Rommet til Harmann er simpelt hen tomt for publik.



Den nye serien fra NAD med Helicon 300. Jeg tror mannen på bildet kommer fra NAD.



Jamo sine nye dipoler. Man kan spørre seg hvordan en slik høyttaler havner i et 2,5 meter bredt rom. Meridian og Holfi stod for signalet.



B&W med mye utstyr og mye lyd.



Messens dyreste oppsett tippet 2,2 mill. De store Wilson Maxx fikk de nye Wilson Sophia til å se små ut. Her var det foredrag fra Audionord, Krell, Nordost og Wilson. Her ble det også spilt spesielle innspillinger gjort av mannen fra Wilson. Det var hevet over en hver tvil at denne mannen kunne en og annen ting om å spille inn musikk, og spille den av igjen. Den store ampen øverst i midten er en integrert på 2x300W klasse A. Den heter FBI og går under det fengende navnet "Fucking Big Integrated". Anlegget ble også demonstrert med Vinyl.



Surround med en høyttaler. Ja, det virker faktisk!



Golden Age Music med elektronikk, romtuning og høyttalere.



Audio Concept demonstrerte mye av det man aldri ser eller hører. Vinylspilleren på bildet produserer de selv.



78-plater på en hifimesse! Det er det ikke ofte man har gleden av å høre. 2 stk 8" fulltoner uten ekstra diskanter leverte lydbølgene i dette rommet.



De har hornladning bakover.



Vårt rom og vår gjeng. Meg til venstre, dama til Jørgen, Eric Malling fra Midgard Audio og Jørgen Gustavsen fra DaCapo HiFi til høyre.



Eric er engasjert der han forteller om hvordan innspillingen med Amund Maarud og Tord Gustavsen ble gjort.



Vårt rom og vår gjeng. Meg til venstre, medhjelper på vår stand, Eric Malling fra Midgard Audio og Jørgen Gustavsen fra DaCapo HiFi til høyre.



Messas sterkeste reklameinnslag stod Carlssons fanklubb for.

MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 20.20.40 #2 av 5
Postet av: Typhoon7
Mye bra utstyr her.

Flott bildeserie :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2006 21.01.34 #3 av 5
Postet av: Rune
Masse fine bilder og sikkert en fin messe for lydinteresserte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2006 17.41.46 #4 av 5
Postet av: Bombadil
Wow masse fine bilder. Jeg vil ha det kameraet du bruker *Canon 20d*

Flott utført.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2006 18.47.12 #5 av 5
Postet av: Snickers-is
20D er en drøm å fotografere med, men ikke med den linsa jeg har. Velg en dyr jævel fra Cannon så begynner det å likne noe.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar