Logo

bladet hjemmekino - målinger

Skriv et svar
27.05.2009 21.56.11 #1 av 4
Postet av: teebee
ser at iallefall på tv testene oppereres det med en faktaboks med målinger. hadde kanskje vært en ide og fortelle hva ideal målet er. disse tallene sier meg ihvertfall ikke noen ting.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 08.03.41 #2 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Deter vel strengt tatt ingen idealtall man kan operere med når vi snakker om kontrasttall. sortnivå er hvor mye lys som slipper ut gjennom panelet når det skal være så sort som mulig og hvitnivåer hvor mye lys som slipper ut når man viser et helt lyst bilde. kontrasttallene er hvitnivå del på sortnivå. tallene vi viser til er målinger tatt etter kalibrering. Vi har også en drøss med andre målinger som vi ikke alltid får plass til i bladet. de kunne vi muligens presentert på Insider som en egen sak, men det skal vi tenke på. Litt ekstra bonus for vår abonnenter kanskje;)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 08.45.43 #3 av 4
Postet av: teebee
det vil vel si at sortnivå skal ned mot 0 og hvitnivået skal mot uendelig?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2009 09.25.51 #4 av 4
Postet av: Jorn.Finnerud
Det stemmer. Problemet for oss er når sortnivået blir for godt. Da greier ikke måleutstyret å finne lys. på Pioneerplasma greier vi for eksempel ikke å måle sortnivået.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar