Logo

Blu-Ray filmer

Skriv et svar
01.09.2008 21.19.05 #76 av 84
Postet av: kamelon
Importert fra statene?


Nei, kjøpte den overraskende nok på Dvd-galleriet her i Bergen. Hadde fått inn
en hel haug!
Det er bare å glede seg!Du må nok ut med et nabovarsel også :D Når den ene roboten skyter i bakken
for å holde seg i luften på slutten av filmen...Himmel!!
Lyden var overlegen det meste jeg har hørt(dette var bare min 11 bluray da,menmen..). Bildet var også suverent..
Soleklar referansefilm.
Og til slutt..
Megan Fox :D :D :D
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2008 21.48.36 #77 av 84
Postet av: Rune
Prison Break - sesong 3.

Etter et par intense kvelder har jeg sett Prison Break sesong 3. Som vanlig er det mye spenning og en del action, men kanskje noe mindre enn tidligere sesonger. Følte iallfall at det var lettere å stoppe når en episode var over enn tidligere sesonger.

Det var en skikkelig opptur å se serien på BD kontra DVD. Kanskje ikke den serien med best bildekvalitet (ikke noe planet earth, men det er nok lagt på en del støy/fargefilter med vilje)

Til informasjon så hadde den amerikanske versjonen norsk tekst, slik at det er ingen grunn til å vente til den kommer ut i Norge. (det er tydeligvis samme utgivelse over hele verden)

Høydepunktet i årets sesong var:


Sesong 4 er i gang i USA så jeg håper hun dukker opp da også :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2008 23.08.32 #78 av 84
Postet av: Fabio
"But I tried, didn't I? Goddamnit, at least I did that. "

Dette var filmen jeg ønsket i premie, så jeg bestemte meg for at dette er anmeldelsen jeg forandrer litt stil. Håper dere setter pris på den nye stilen.

Gjøkeredet er en av disse filmene du får beskjed om er en klassiker, leeenge før du har sett den. Litt spesielt at andre bestemmer hva som er en klassiker for deg. Det er kanskje det som definerer populærkultur.
Jeg ventet heldigvis til jeg var "passe" voksen før jeg så filmen. Skal sies at jeg noen år i forveien tilfeldigvis fikk sett slutten.
Noen vil si dette er uheldig, men heldigvis er filmen så sterk i seg selv at det ikke var så farlig.

Hva er det som gjør denne filmen så spesiell egentlig. Selvfølgelig slipper Jack Nicholson løs, men det kan velsies om alle andre filmer der Jack Nicholson er med. Den vant 5 Oscar. bl.a. for beste film, en det gjorde "No country for old men" også (Ufgh)! Faktisk pleier jeg å tenke på den som kjedelig, når jeg tenker tilbake på den. Samtidig så vet jeg at jeg kommer til å kose meg når jeg først setter meg ned med den.

"What are you doin' here? You oughta be out in a convertible bird-doggin' chicks and bangin' beaver"

Filmen handler om Randle McMurphy, som havner på mentalsykehus etter å ha latet som han er sinnslidende, for å slippe fengselsarbeid. Og fra der sitter du å ler, gråter, tenker... McMurphy´s møte med de innlagte blir en brutal forandring i livet, både for McMurphy og de innlagte. Så må man begynne å tenke, er det til det bedre? Et annet spørsmål man burde stille seg, er McMurphy egentlig mentalt frisk?
Som en perfekt antagonist finner vi Nurse Ratchet, portrettert ved Louise Fletcher i en Oscar vinnende rolle, som djevelen som tror hun hjelper. Hvem er egentlig de sinnsyke?

Bilde:
"I'm a goddamn marvel of modern science"
En film fra 1975 er absolutt en utfordring for Blu-Ray. Du får kanskje ikke referansekvalitet ut av dette, men Gjøkeredet har aldri sett bedre ut. En romfølelse som aldri har vært tilstede i denne filmen før. Noen scener ga plutselig mer mening. Bevis for at bedre bilde gjør noe for historien.

Lyd:
"Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music"
Mener å huske en bokslyd på en tidligere DVD utgave. Den er heldigvis borte her. Ikke noen typisk surround utgivelse, så derfor mer press på stemmegjengivels, i tillegg til å sette rammene for hvilket miljø filmen er satt i.
Det funker veldig bra. Alt gjengis i Dolby 5.1, men utifra den tidligere nevnte DVD utgaven, må det ha blitt gjort en jobb her.
Ikke toppscore, men absolutt godkjent.

Ekstramateriale:
If Mr. McMurphy doesn't want to take his medication orally, I'm sure we can arrange that he can have it some other way. But I don't think that he would like it
Warners har en standard på ekstramateriale og har ikke tenkt å bryte den standarden med det første.
Kommentatorspor jeg ikke har fått sjekket ut enda, men den inneholder kommentarene til Milos Forman, så den er allerede godkjent 8)
Making of (veldig interessant) og klippede scener verdt å sjekke ut.

Konklusjon:
"I must be crazy to be in a loony bin like this"
Denne filmen er essensiell i enhver filmsamling, uansett kvaliteten. Det er tross alt en klassiker.
Heldigvis er disken noe jeg kan anbefale. Såfremt du setter pris på filmer, som er langt dypere enn det du ser, eller ønsker nok et perspektiv på denne godbiten, anbefaler jeg den sterkt.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2008 00.17.25 #79 av 84
Postet av: Fabio
Det har gått en liten stund siden min forrige anmeldelse. Nå har jeg brukt de siste dagene på å kose meg med den importerte utgaven av Matrix filmene, i den lekre lille boksen.

Presentasjon:
Jeg hadde også DVD versjonen av denne boksen, og strengt tatt var den versjonen langt stiligere. Når det er sagt, må man også regne med at, såfremt man ikke er kjent med "The Matrix", ville man ikke forstått hvilke filmer boksen inneholdt.

Filmene:
Er det virkelig noen vits å kommentere dem. Den første var revolusjonerende, Animatrix var nyskapende, Reloaded og Revolutions var... forvirrende. Wachowski brødrene satset på et eventyr, som gikk over det meste av Multimedia (også med et spill) og resultatet ble til slutt vanskelig å følge. Jeg tror jeg har fått med meg alt nå.

Bilde:
Warners pleier å få en god del dårlig kritikk for sine blåoverføringer. Hvis dette blir den eneste utgivelsen du ser fra Warners, tviler jeg på at du ser deg enig i kritikken. Dette er pent.
Greit. Noen scener i den første filmen er ikke helt top notch, men disse er på tidspunkt hvor ikke alt er klart for hovedrollen. Kanskje kunstnerisk, for jeg husker bestemt mitt inntrykk av bildet, da "sannheten" kommer frem.
Filmene har et visst grønt preg, men dette er jo et valg av filmskaperne, så det er ikke noe problem.
Jeg elsker dette.

Lyd:
Hmm... dette er bra, men ikke helt i samme klasse som det beste jeg har hørt. Det slo meg i hvert fall at Revolutions hadde en fordel på de 2 andre. Animatrix har et begrenset lydspor, så den telles ikke (den låt bra).
Jeg gledet meg veldig til dansescenen i Reloaded, men det ble aldri så bra som jeg håpet.
Misforstå meg rett nå, for dette er fortsatt milevis unna dårlig.

Ekstramateriale:
Først og fremst, skuffer det at ekstramaterialet ikke er i HD. Når det er sagt, er alt du trenger for å bli en Matrix nerd finnes i denne boksen. Det følger også med en digital kopi av den første filmen, men hvorfor ikke alle fire?

Du trenger ikke være fanboy, for å sette pris på denne samlinga. Hvis du ikke kan fordra Matrix, styrer du selvfølgelig unna. For oss andre er denne boksen ustyrtelig tøff å ha i samlinga :D
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2008 18.18.48 #80 av 84
Postet av: Torja
Black Symphony

Inn kommer syngende, kappekledde munker med katedral musikk. En skjerm over dem med nesten et tredimensjonalt bilde av et digert ansikt med fangarmer. Alt i sort og hvitt. Det er Ouverture til Black Symphony. Det er stort og låter kraftfult. Salen summer av stemmer og forventinger.

Slik begynner denne rocke operaen. Jeg tror at jeg er inhabil i beskrivelsen av den konserten jeg får oppleve nå. Jeg gjør djeveltegn sammen med de andre opp mot scenen og vugger hode og arm i takt med musikken. Skriker ut med de andre. Svetter og har lyst til å danse takten. Alt mens jeg titter opp på lerretet mitt. Ja for jeg er jo hjemme i min egen kino og titter på denne konsert BD’en. Jøss for en lyd. PCM 96kHz og 13,8 Mhz/s i 5.1 kanaler. Det rocker.

De som liker litt rocka konserter bør få med seg denne. Sharon Del Adel (Vokalisten) er noe lys i stemmen innimellom, men det passer akkurat denne konserten bra. Det låter dog så lyst at jeg har problemer med å forstå teksten. Lyd som beskrevet i deilige PCM 5.1. Blu-Ray konserter bør kanskje få sine egne anmeldelse sider? Hva sier dere godt folk?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2008 21.40.40 #81 av 84
Postet av: Fabio
Batman er en kar, som kler seg ut som en flaggermus og bekjemper kriminelle på natta.
Når det er utgangspunktet, er det utrolig hvor bra denne filmen er.
Den indre og ytre dualiteten, med hundetemaet som brukes til å lede historien til den avgjørende avslutningen.
Verdens beste superheltfilm, uten tvil. Beveger seg også opp i celebert selskap, blant verdens beste thillere.
Hvis du ikke skjønte det, så digger jeg denne filmen.

Bilde:
Det er viktig å merke seg at denne discen inneholder Christopher Nolans orginale visjon, der IMAX blir brukt i en god del scener. Dermed veksler bildet fra bra til fantastisk.
De "vanlige" scenene følger samme stil som Batman Begins. Det virker som noe mangler, men ser likevel flott ut.
IMAX scenene er som sagt fantastiske. Min ønskelistetil Jul inneholder nå at flere filmer filmes i dette formatet.
Batpod scenene er høyst anbefalt som referanse materiale.

Lyd:
Intet mindre enn fantastisk. Ikke mer å si om den saken. Alt høres "ekte" ut.

Ekstramateriale:
Hvis du ønsker gode dokumentarer om stunt og action scenene, Batman utstyret og IMAX bruken, blir du ikke skuffet.
Ønsker du (som jeg) informative dokumentarer om utviklingen av historien, Nolans visjon og, ikke minst, Heath Ledgers bidrag til filmen, blir du dessverre skuffet.
Herldigvis kommer det meste av ekstramaterialet i HD, så det er en pen måte å redde ansikt på.

Konklusjon:
Trinn 1. Skaff deg en HDTV.
Trinn 2. Få deg en Blu-Ray spiller og et godt surround anlegg.
Trinn 3. Sørg for at du har sett "Batman Begins".
Trinn 4. Skaff deg den blå versjonen av "The Dark Knight". Slå på hjernen, skru opp volumet og sett plata i spillern.
Denne filmen hører hjemme blant de beste filmene gjennom tidene.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 16.00.47 #82 av 84
The Dark Knight

Kort om handlingen:
Batman fortsetter å holde Gothams gater trygge og er nå blitt ett forbilde for mange som også utgir seg for å være han. Med hjelp av politiinspektør Jim Gordon og statsadvokat Harvey Dent fanger de store kriminelle organisasjoner. Men så dukker Joker opp, en psykopat som ikke følger andres normer og tankegang. Han skaper store problemer for Batman og gjør alt for å knekke de. Han skaper total kaos blant Gothams innbyggere og filmen tilbyr glimmerende skuespill, masse action og underholdning!

Bildet:
Helt fra åpsningscenen får jeg ett WOW inntrykk, ett svært detalrikt bilde med fine kontraster. Filmen er i både vanlig 35mm standard og i IMAX format (2.40:1 og 1.78:1). Dette var noe jeg likte svært godt og morro med filmer som også kommer i dette formatet. Nattscenene er en fryd for øye, med kontrastrike og dybsort bilde som virkelig er å anbefale som testscene. Fargene er ikke for mye av det ene eller andre, det er en nøytral fargebalanse og det ser helt fantastisk bra ut!

Lyd:
Som Fabio sier, helt rått! Her får subwooferen kjørt seg skikkelig og batmobil scenen er helt rå her. Stikkord i denne filmen er dynamikk, dyb-bass, og dialoger som er tydelig gjengitt.

Alt i alt:
Dette er en refaransefilm og det er filmer som dette som gjør det verdt å ha en hjemmekino! Anbefales på det sterkeste!

Handlingen: ******
Bildet : ******
Lyd : ******
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 16.18.50 #83 av 84
Kort om handlingen:
Uten at vi vet det er det flere tusen aliens på vår planet "utkledd" som mennesker. Jobben til MIB er å passe på at alle holder reglene og å holde dette hemmelig for befolkningen for å ikke skape panikk. Vi møter en vanlig politimann som kalles J, han klarte å hente inn en cyclop og hans spesielle forklaring vekker MIB`s interesse, som han senere blir medlem av. Problemet er nå at noen aliens er slemmere enn andre og det er det som skjer nå, vi får besøk av en bug som spiser og fortærer alt han kommer over, deres neste oppgave er å redde jorden fra total utslettelse og finne en klode.

Bildet:
Er imponerende. Man kan telle skjeggstubbene til J & K og kan se hvor stygg denne bugen egentlig er, detaljnivået er altså godt og fargene er gode. Filmen sliter litt med noe støy, men ellers er dette meget godt og det er mange morsomme aliens å se på.

Lyden:
Dialogene kommer godt frem og det er mange morsomme effekter. Dynamikken er relativ god og mini-gunen til J skyter godt i fra seg.

Ali i alt:
Ett artig gjensyn med MIB som har fått seg en god overhaling og Sony beviser her at en "gammel" film også gjør seg godt ut i BD.

Handlingen: ****
Bildet: *****
Lyd: *****
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.01.2009 16.43.10 #84 av 84
Kort om handlingen:
Vi får ett gjensyn med de to mumiejegerne som nå "nyter" pensjonstiden. Årstallet er nå 1946 og kina, og en viss general er ikke så fornøyd med utfallet av krigen. Sønnen til Rick og Evie O-Connell befinner seg i Kina og er følger foreldrenes fotspor og finner en stor oppdagelse, nemlig gravstedet til den mektige dragekeiseren. Rick og Evie O-Connell påtar seg ett siste oppdrag, nemlig å gi en spesiell sten til Kina som ett tegn på velvilje. De kan da også besøke sønnen og broren til Eve som eier en nattklubb der. Vell, for å gjøre dette kort: Selvfølgelig er denne stenen nøkkelen til å vekke mumien til live igjen, og som sønnen tilfeldigvis har oppdaget. De samles og mumien vekkes til live og helvetet er nok en gang løs. Selv om dette kunne ha funket er det for mange omstendigheter og tilfeldigheter som samles, humoren er ikke like god som før og kjemien stemmer ikke helt mellom alle skuespillerne hele tiden, spesielt starten skuffet (etter introèn). Men noe artig er dog å se igjen våre mumiejegere, bare synd at den ikke klarer å innfri forventningene og alt blir litt merkelig.

Bildet:
Bildet er derimot meget bra og inneholder mange fine naturscener med god dybe og detaljer i seg og gjør seg meget godt ut på storskjerm. Mumiene er godt laget, og ser meget bra ut. Det er også de andre animerte figurene, men det blir likevel litt merkelig med yetier og drager etc. Jeg har ellers ikke noe særlog å utsette på her bortsett fra noe støy.

Lyden:
Mange fine skytescener med god dynamikk og som flyr i alle retninger. Filmen har bra dynamikk, og med de mange actionscene er dette til tider ganske morro. Vokalene og sangene er godt balansert å alt høres ekte ut.

Ali i alt:
Filmen klarer desverre ikke å følge fotsporet til sine forgjengere. Historien begynner bra og i klassisk "mummie-fortellingstil", men som nevnt over klaffer det ikke lenger. Dette kunne ha vært gjort mye bedre. Lyd og bildet derimot er meget bra.

Handlingen: **
Bildet: *****
Lyd: *****
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar