Logo

Bokhyllehøyttalere som PC-høyttalere

Skriv et svar
23.05.2006 11.04.32 #1 av 5
Postet av: multirate
Hei,

Jeg lurer på å kjøpe meg et par bokhyllehøyttalere for å bruke som lydkilde for PC-en. Altså, det finnes jo massevis forskjellige plastikkløsninger av pc-høyttalere og slikt, men i og med at jeg har en gammel forsterker liggende ubrukt, tenkte jeg å heller kjøpe et par halvveis ordentlige rimelige bokhyllehøyttalere, f.eks. Dali Concept 1 (1795,-):

http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... Cherry.htm

Hva tror dere om en slik løsning? Hvordan er dynamikken i slike høyttalere? Er de kanskje designet for å være en del av et hjemmekinooppsett, og derfor kanskje noe tamme på bassgjengivelse?

Takk for svar,

-M
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2006 11.19.57 #2 av 5
Postet av: boly
Legg i et par kroner til og kjøp denne: http://www.hifihuset.se/catalog/product ... ca066f4a31

Det er en høytaler som gir skikkelig mye for pengene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2006 13.28.05 #3 av 5
Postet av: orso
Tannoy Fusion 1 og 2 er også glimrende i sin prisklasse. Mener Fidelity har Tannoy Fusion 2 som referanse høyttalere. Selges hos Stereofil, BMH og El-Price.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2006 07.03.30 #4 av 5
Postet av: multirate
Takk for tips, skal se nærmere på de dere foreslår.

En ting jeg er litt usikker på er lytteavstanden - kan det rett og slett tenkes at man blir sittende for nærme, og at det derfor rett og slett vil høres bedre ut dersom man har noen enda mindre (og da tenker jeg både størrelse og effekt) høyttalere?

Det fine med å kjøpe høyttalere a la de som er nevnt i denne tråden er jo at de kan brukes i andre anvendelser også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2006 08.13.04 #5 av 5
Postet av: orso
Tror ikke det med avstand har noe å si. Det er bare å skru ned volumet. Du kan sitte nærmere gode tre høyttalere enn sånne blikkbokser som lager ulyd for ørene. Tannoy er forresten også veldig lettdreve.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar