Logo

Bruke surround systemet på blu-ray og vanlig TV

Skriv et svar
15.08.2010 11.41.48 #1 av 7
Postet av: gnagsaar
..sikkert veldig lite avansert egentlig, men det er altså en mental utfordring for min kvinnelige hjerne, og det er fare for at noe snart blir ødelagt.
Har en samsung hjemmekino med vanlig DVD, og en samsung blu-ray. Jeg kunne altså tenke meg å kunne kombinere blu-ray spilleren med surround systemet, men det er tydeligvis umulig for meg å få til! Så nå må jeg velge, enten bra bilde, eller bra lyd. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få koblet blu-rayen via surround anlegget til TV'en.

Og bare det å kunne få surround lyd på vanlige TV programmer og filmer på TV'en er en for avansert teknologi for meg, har lest instruksjonene opp og ned i mente, men jeg finner ganske enkelt ikke ut av det :oops:
Er det noen som kan hjelpe meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2010 21.46.39 #2 av 7
Postet av: teebee
blir lettere om du nevner modell på både tv, bluray og surroundanlegg.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2010 20.19.42 #3 av 7
Postet av: gnagsaar
TV: Samsung LE40A656A
Surround: Samsung HT-TX715
Blu-ray: Samsung BD-P4600

Nå har jeg klart å koble TV tuneren til hjemmekinoen, så problemet er surround på blu-ray.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 08.03.14 #4 av 7
Postet av: teebee
huff samsung sin side har den dårligste informasjonen om sine produkt, men etter litt googling fant jeg bildene tilkoblingene til dem.
mitt tips for beste løsning er å koble alt til tv med hdmi og kjøpe en optisk kabel fra tv til surround anlegget.
optisk kabel (spdif\toslink)
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 11.14.43 #5 av 7
Postet av: gnagsaar
Oi, jeg kunne jo bare tatt bilde av alle tilkoblingspanelene, at jeg ikke tenkte på det. Men tusen takk! Har jeg virkelig muligheten til å koble en slik kabel på min surround? For hittil har hele surrounden virka ubrukelig når det kommer til tilkoblingsmuligheter, for å få kobla det til TV tuneren måtte jeg bruke en vanlig AUX istedet for coax som står i infoen for tuneren. Har vurdert å bare bytte ut hele drittforsterkeren med en som det faktisk går an å koble ting til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 11.33.49 #6 av 7
Postet av: Torja
"gnagsaar" skrev:Oi, jeg kunne jo bare tatt bilde av alle tilkoblingspanelene, at jeg ikke tenkte på det. Men tusen takk! Har jeg virkelig muligheten til å koble en slik kabel på min surround? For hittil har hele surrounden virka ubrukelig når det kommer til tilkoblingsmuligheter, for å få kobla det til TV tuneren måtte jeg bruke en vanlig AUX istedet for coax som står i infoen for tuneren. Har vurdert å bare bytte ut hele drittforsterkeren med en som det faktisk går an å koble ting til.

Største problemet med alle alt-i-ett anlegg er nettopp det du nevner her. La det være et eksempel til etterfølgelse. Ditt første anlegg bør aldri bestå i alt-i-ett. De har få om noen tilkoblingsmuligheter og senere oppgraderinger består da i å bytte ut hele ski##ten... :wink:
Skaff deg en skikkelig receiver med HDMI innganger, og en ut til tv. Alt blir mye enklere da.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 12.04.16 #7 av 7
Postet av: gnagsaar
Ja jeg skal love deg at jeg har lært! :wink: Kanskje blodtrykket er nede igjen til neste gang jeg skal investere i surround.. Men som du sier, det er mitt første surroundanlegg, tenker det var rimelig åpenlyst, og jeg kunne absolutt ingenting om sånt. Nå begynner det å demre et par ting, og jeg skal jaggu unngå en del stressfaktorer ved neste kjøp. Jaja, det er noe jeg er veldig fornøyd med da; USB inngang på forsterkeren, og rødt i den og høyttalerne, som matcher TV'en... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar