Logo

B&W DM604 S3

Skriv et svar
14.02.2005 22.02.29 #1 av 12
Postet av: S2POWER
Vurderer og kjøpe disse høytalerene, men er litt i tvil.
Tenkte først att vis jeg gikk for Cerwin Vega så fikk jeg mer lyd for pengene, men så syntes jeg disse passet bedre for meg.
Er det ett dumt valg???
Har ikke så veldig peil på området men disse høytalerene likte jeg!
Er det ellers noen andre høytalere og anbefale i denne prisklassen, gjærne litt rimeligere?
Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 22.13.45 #2 av 12
Postet av: mariusm
Min bror har disse, og han er kjempefornøyd...

Jeg har Dm 602 s3... som er en stativmodell i samme serie..

det er en bra høyttalerserie... diskanten kan bli litt skarp for noen.
de spiller fint. du vil nok få mer trøkk med CV, men disse spiller mye finere. jeg er i hvert fall storfonøyd.

B&W er ikke kjent for å være lettdrevne, så du bør nok ha en skikkelig forsterker.

Tror nok disse høyttalerene vil være ett godt kjøp. av det beste i prisklassen.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 22.28.01 #3 av 12
Postet av: Knut
"S2POWER" skrev:Vurderer og kjøpe disse høytalerene, men er litt i tvil.
Tenkte først att vis jeg gikk for Cerwin Vega så fikk jeg mer lyd for pengene, men så syntes jeg disse passet bedre for meg.
Er det ett dumt valg???
Har ikke så veldig peil på området men disse høytalerene likte jeg!
Er det ellers noen andre høytalere og anbefale i denne prisklassen, gjærne litt rimeligere?
Takker for svar


For guds skyld - gå for B&Wene! Du er priviligert som har dette valget, ikke misbruk dette valget :D
Vet ikke hvor gammel du er, men du kommer til å angre på CVene om ikke mange år - B&Wene kommer du til å nyte i mange år, samt at de har høy "koneaksept-faktor" !
Tenk fremover
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 22.34.05 #4 av 12
Postet av: mariusm
"knut@extend.as" skrev:
"S2POWER" skrev:Vurderer og kjøpe disse høytalerene, men er litt i tvil.
Tenkte først att vis jeg gikk for Cerwin Vega så fikk jeg mer lyd for pengene, men så syntes jeg disse passet bedre for meg.
Er det ett dumt valg???
Har ikke så veldig peil på området men disse høytalerene likte jeg!
Er det ellers noen andre høytalere og anbefale i denne prisklassen, gjærne litt rimeligere?
Takker for svar


For guds skyld - gå for B&Wene! Du er priviligert som har dette valget, ikke misbruk dette valget :D
Vet ikke hvor gammel du er, men du kommer til å angre på CVene om ikke mange år - B&Wene kommer du til å nye i mange år, samt at de har høy "koneaksept-faktor" !
Tenk fremover



hehe...

tok visst ikke med design-delen jeg...

men jeg er enig i det som blir sagt...
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 19.51.33 #5 av 12
Postet av: S2POWER
Har ikke så veldig strømsterk reciver, har en yamaha rxv595 som er oppgitt i 5*85 watt i 8ohm RMS.
Men skal selvfølgelig oppgradere etter vært!
Men kan denne recivern skade høytalerenne fordi den ikke har tilstrekelig med styrke, eller vill dette gå akkurat??
Er 20 år med ikke alt for mye penger, så må ta en ting om gangen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 21.10.23 #6 av 12
Postet av: kristoffer
reciveren kan ødelegge elementer ja .
men dette er pga manglende kontroll og meget hørbart,så da er det bare å skru ned lyden en tanke så er du trygg igjen .kos deg nå .og enda mer ved neste oppgradering
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2005 16.06.33 #7 av 12
Postet av: S2POWER
Lurer litt igjen, kikker litt på hifiklubben.no og ser litt på Dali Consept 8 høytalere og ser att di er litt billigere!
Er fortsatt b&W ene og anbefale, eller er daliene like bra.
Det viktigeste er att di kan spille høyt og samtidig spille klart!!
Har ett par høye north ak48 høytalere med 2*8 tommere fra før og syntes di spiller helt greit men trenger mer! (38-20.000Hz!), men vis ikke daliene eller B&W´ene spiller mye bedre så venter jeg heller med og kjøpe!
Takker for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2005 16.39.27 #8 av 12
Postet av: Torja
B&W er å anbefale, med din forsterker kan det være du utnytter Dali ene bedre. Jeg har hørt på begge, og Dali consept 8 imponerte meg stort. De har en noe mer "hardere" spillestil enn B&W, men det kommer litt an på forsterkeren, også. Du bør ta en tur til HiFi klubben og høre på begge høytalerne og gjøre deg opp din egen mening.

:roll:
:roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2005 16.57.17 #9 av 12
Postet av: Knut
Moren min har DALI Evidence 470SE, og de spiller fantastisk fint - men de kan vel ikke sammenliknes med Concept 8 ... tviler ikke et sekund på at Concept 8 er bra høyttalere, men skulle jeg gått for Dali ville jeg valgt, om mulig, i de høyere prisklassene (f.eks Evidence-serien)
Gå for 604 S3 - løkky bastard :D :D
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.05.2006 08.13.43 #10 av 12
Postet av: kjelle
en kamerat av meg vil selge B&W DM604 S3 til meg,og han ga meg et tilbud på 6000kr,bør jeg slå til?de er ca ett år gamle. har i utgangspunktet alle høytalere jeg trenger,men mye vil ha mer.har heller ikke verdens kraftigeste forsterker,så jeg er usikker på om den vil gi dem nåkk pulver.yamaha 650t 7*95 ærlige watt.har egentlig lysst på dali ikon 6,men dette er jo en del billigere.skal brukes til hjemmekino og metal,rock pop,punk osv...
så film en gang med desse og et komplett b&w system på en denon 3805 receiver,og det hørtes jo meget bra ut..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2006 18.14.58 #11 av 12
Postet av: Hooligan79
Et år gammle B&W DEM604 S3 til 6000kr!!! :shock: Jeg hadde kjøpt dem tvert, hvis de ikke er ihjelspillt da :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2006 12.44.51 #12 av 12
Postet av: superskurk
Dersom du ikke får tak i 604ene kan det være en idé å prøvelytte et par 603. De er ikke mye mindre lydmessig, men krever i følge en 'kjøpsveielder' på HiFi Klubben betydelig mindre strømsterk forsterker. Har selv B&W nå, og opplever dem som bedre enn Dali-høyttalere jeg har hadde tidligere.
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar