Logo

Både lerret og plasma på samme vegg?

Skriv et svar
20.05.2005 09.36.48 #1 av 7
Postet av: Austin P
Planlegger å innrede kinokrok i kjelleren til høsten.
Har bestillt 42" plasma som jeg skal henge på veggen, men jeg ønsker også projektor og lerret etterhvert.

Ser for meg at fast ramme vil være penest hos oss, og lurer i den forbindelse på anbefalt høyde fra gulvet til lerretet?

Hvis jeg har et stereorack med høyde ca 50cm på gulvet, deretter plasma montert på vegg, vil da lerretet komme ca 120 cm fra gulv. Bredde på lerretet ca 200cm, og format 16:9. blir dette slitsomt å se på?

Eller bør jeg krype til korset og ha nedtrekkslerret foran Tv'en?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 09.49.42 #2 av 7
Postet av: Rune
For å gjøre det slik som du tenker, trenger du fort 2.50 takhøyde. Har du så høyt under taket?

I tillegg syns jeg kanskje at 50 cm er veldig lavt å plassere en plasmaskjerm. Jeg syns den optimale plassering er omtrent nerkant i høyde med øynene når du sitter i sofa/stol.

Jeg ville nok satset på et motorisert lerret som kjøres ned foran TV ved projektor bruk. Tror dette blir den mest behagelige løsningen for både TV og projektor bruk.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 10.09.55 #3 av 7
Postet av: Vector
Ja her tror jeg neppe jeg hadde brukt et ramelerret, Du burde nok ha motorisert! :)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 10.23.47 #4 av 7
Postet av: Austin P
Jøss det var raskt svar ! :D

Takhøyden er nok bare 235 så da blir det nok nedtrekkslerret.

Har bestillt QPV 42 SDL, samt yamaha HTiB 1000, som erstatning for 10 år gammel 28" nokia, og et billig sony sorroundanlegg fra 97 uten sub.

Er vel ikke hi-end akkurat, men så er man ikke så godt vant heller da... :wink:

til jøsten blir det ombygging av kjellerstua så da kommer det nok inn en BenQ5120 i tillegg. (Og kona er helt med hun også).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 10.26.58 #5 av 7
Postet av: Rune
HTIB 1000 er en flott start på hjemmekino.

Morro når den bedre halvdel er med på morroa.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 10.29.17 #6 av 7
Postet av: Vector
Ja dette høres bra ut :wink:

Du får legge ut noen bilder når det er ferdig :D
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2005 15.41.33 #7 av 7
Postet av: Typhoon7
Nedtrekkslerret er nok det beste i din situasjon, gjerne motorisert. Hvis du under ombyggingen for eksempel har mulighet til å felle inn "kassa" til lerretet i taket kan det bli meget stilfullt.
Se Basement Jacks hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Basement%20Jack/
Denne kinoen viser at nedtrekkslerret ikke trenger å være noen ulempe rent interiørmessig.

Du vil nok få mange flotte hjemmekinokvelder når oppgraderingene er i hus.

Litt av moroa med hjemmekino er jo å oppgradere etterhvert. HTIB 1000 er i den forbindelse en god start da dette inneholder separate komponenter og lett kan oppgraderes når ønsket/behovet kommer. :wink:

Alltid bra at samboer/kone er positiv til det.
Det gjør det hele veldig enkelt når en ny eske står på stuegulvet. :)

Gratulerer med nytt utstyr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar