Logo

cerwin vega 215

Skriv et svar
05.10.2006 14.26.15 #1 av 5
Postet av: containern
cerwin vega cls 215

tenkt og shoppe meg cv 215, jeg bryr meg ikke så mye om kvalitet og detaljer på lyden, jeg vil bare spille høyt og massivt (rock, techno osv)

så jeg lurer på hvilken forsterker(e) som kan yte disse max og hvilken pris klasse jeg må opp i?

jeg kan ikke mye om watt og alt det der, men har jeg sett det er flere som har liksom 2 forsterkere, en som bare er helt blank og en med display med alle knappene på? (effektforsterker kanskje? :O) og om det er lurt og ha?

så jeg lurer på, hva må jeg ha for og få yte max og gjerne litt kvalitet da ))))

takk for svar :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2006 16.50.18 #2 av 5
Postet av: boly
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... 2&rID=8611


En eller to av disse skulle klare og dra disse meget bra. Kjøp en brukt forforsterker, eller en stereo med pre out, og jeg er glad jeg ikke bor i nabohuset for og si det mildt.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2006 18.04.49 #3 av 5
Postet av: containern
ok, er det noen som har no peil på dem, og vet om det er helt umulig og bruke dem til en vanlig film og f.eks pink floyd osv? eller er det bare techno rock og bass som går for dem'

bor hjemme nå, og er lærling også har jeg ikke noe å bruke pengene på en å waste 5000 kr månden på bare piss som pølse på esso hver dag osv, så tenkte jeg skulle kjøpe noe som jeg kan ha lenge når jeg flytter ut ..og det er da jeg kan få brukt dem fullt ut til party osv :D:D

men hadde vert greit å vite om det funker til mer en bare det, burde vel funke halv bra til film osv når de koster 9000pr stk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2006 22.20.52 #4 av 5
Postet av: boly
De går greit å bruke til film, bare husk at de trenger enorme mengder med effekt.

Ja, de spiller også høyt med en normal forsterker, men da kan du heller kjøpe mindre høytaler, som forsterkeren har bedre kontroll på.

De går fint til film, og bra til musikk. Det kommer helt an på hva du synes er fin lyd. CV har en tendens til og bli litt kvasse i toppen og mye bulder i bunnen, men smaken er som baken.....

De koster 8996.- for et par.......
http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... e_Sort.htm
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2006 14.55.34 #5 av 5
Postet av: containern
Var og hørte på de i dag og da var jo valget tatt :PPP

dem sto på et par NAD effektforsterkere til 11.000 til sammen, men den nye cv forsterkern du ga link til med 2x450w må du ha 16 ampere eller noe greier i huset for og bruke og det har jeg ikke men han sa det var bedre å har 2 av den ett hakk billigere med 2x270w og en eller annen cambridge forforsterker til 2000 og no, men vil jeg få yta max med de da??
blir en pris på 26000 med alt av ledninger og til sammen..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar