Logo

Component kabler

Skriv et svar
03.04.2006 07.14.10 #1 av 8
Postet av: killaz
Kjøpte et sett med component kabler på expert-ikke vanlig farge på dem: Gul-Svart og rød-

Kobler dem fra DVD til lcd tvn.. får da kun svart hvitt??

fyren på expert mente kablene var rett, men jeg trodde dem skulle være grønn-blå-gul?

Feile kabler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 11.51.48 #2 av 8
Postet av: FallenA
Høres ut som du har fått et sett med kombikabel! rød svart er audiokable Left/right, og den gule er kompositt bildeoverførings kabel.
Component SKAL være Rød, grønn og blå.
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 12.33.43 #3 av 8
Postet av: killaz
*hjem å lete etter kvittering*

Noen som får en liten box kjeft...

Karen mente jo at fargene på kablene ikke hadde noe å si og at signalene gjennom skulle være akkurat det samme...

for en tøs...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 14.23.22 #4 av 8
Postet av: arntos
Du skal nok få riktige farger på bildet selv om du ikke har kjøpt en component kabel. Men bildet blir nok bedre med en ordentlig component kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 15.02.07 #5 av 8
Postet av: kWern
"arntos" skrev:Du skal nok få riktige farger på bildet selv om du ikke har kjøpt en component kabel. Men bildet blir nok bedre med en ordentlig component kabel.

Sludder og vrøvl!

En komposittkabel (gul) og to analoge stereolydkabler (rød og hvit) fungerer _IKKE_ som en komponentkabel. Derimot kan tre gule komposittkabler fungere som en komponentkabel, men det blir lett litt knotete (pga fargen -som er den samme).

Ta et snitt gjennom kablene (hvis du tør, eller hvis du har noen råtne noen som du likevel skal kaste), så ser du at innmaten i de to er ganske så forskjellig.

Jeg som trodde du var rimelig oppegående, og så farer du med trolleri, arntos. Fysj! ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 20.52.36 #6 av 8
Postet av: arntos
Beklager ikke meningen å villede noen... Men man lærer så lenge man lever og ingen (selv ikke meg :shock: ) er feilfri.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2006 06.41.16 #7 av 8
Postet av: sax
Tror det har noe med at component kablene er 75 Ohm, mens vanlige(svart/rød) bare er 50Ohm. Tror jeg...
-------------------------------
Pioneer VSX-1015-S, Pioneer DV-668AV-S, B&W 703, IXOS, QPV 42-HDL05
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2006 07.25.46 #8 av 8
Postet av: killaz
Fikk nå byttet kablene, innmari vanskelig å få dem på plass da dem er ganske trange.

Men allikavel, har koblet min DVD-surround receiver med component, og DVD recorder med HDMI-har da bedre bilde fra DVD recordern med HDMI enn med component, er det rett da? Eller er kanskje Recievern med DVD av dårlig kvalitet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar