Logo

Daewoo DHR-8105: Erfaringer

Skriv et svar
12.05.2006 05.43.44 #1 av 2
Postet av: torsin
Jeg er en av de som slo til på Elkjøp sitt tilbud på 1995 for Daewoo DHR-8105, og tenkte jeg skulle dele noen erfaringer.

Kort om spilleren:

DVD/HDD opptaker, støtter de fleste formater inkl. DivX.
160GB Harddisk. (ca 32 timer i HQ kvalitet)
Progressive Scan / Component utgang
Coax/Optisk digital lyd ut.
Firewire

- Dårlig display
- Støyende vifte
- Ikke norske menyer
- Ikke digital lydinngang

+ Gode specs for en billig penge
+ Dansk meny, og dansk er forståelig nok

Jeg har testet spilleren noen dager, og sitter igjen med et intrykk av at det kun er to ting jeg er usikker på om jeg klarer å leve med.

Det første er viftestøyen, som etter min mening er for høy. Jeg har ikke testet andre HDD opptakere, men føler at den sjenerer. Andre som har erfaringer?

Dernest er det mangelen på digital lydinngang. Siden jeg har digtal-tv, kjører jeg lyden digitalt fra dekoderen, og pga manglende tilkoblinger på spilleren, direkte til receiveren. Her får jeg problem når jeg bruker spilleren til å "pause" live tv. Siden lyden er koblet utenom spilleren, pauses ikke lyden. Eneste løsningen jeg har kommet på, er å kjøre lyden analogt via spilleren, men da får jeg kun vanlig stereo (eller PLII).

Kort oppsummert leverer spilleren det den lover (dette med lyden kunne jeg jo ha skjønt på forhånd). Noen som har inspill på om andre HDD opptakere er plaget med viftestøy?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2006 17.46.39 #2 av 2
Postet av: torsin
Er nå returnert. Viftestøyen gikk meg på nervene. Ikke kjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar