Logo

Dali 8008 vs Denon 3805

Skriv et svar
02.01.2005 16.39.11 #1 av 6
Postet av: ninja
Tenker å benytte 4 stk Dali 8008 i surround + 2 stk Dali 6006 som centerhøyttalere. Stua mi er 40 kvm.
Spørsmålet er om Denon 3805 (7x120W) klarer å holde alt dette under kontroll? Har ikke tenkt å bruke ekstra sub!
Tar i mot gode råd med stor takk :?: 8)
Tinnitus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 14.02.54 #2 av 6
Postet av: Henning
Hei, skal faktisk kjøpe 3805 i morra. Har diskutert 3805 med folk på http://www.avforum.no. Det vi kom fram til, og som mediene skriver, er at 3805 har en meget god forforsterker/prosessor. Har man veldig krevende høyttalere blir den kanskje for liten..? Dette er jo noe du må vurdere, hifiklubben gir noen dagers returrett, så du kan jo bare prøve. Jeg ville tro at den takkler oppsettet ditt mer enn bra nok. Er budsjettet rundt ti lapper for en forsterker ser jeg ikke mange andre konkurenter. Du har også muligheter til å bygge ut effektforsterkere på alle syv kanaler, noe jeg vil gjøre etter hvert. Les seneste lyd og bilde, kavalkade, det sier sitt. ++ fagpressen verden over som skryter forsterkeren opp i skyene.

Husk at forsterkeren sitter på 7*120 W.... Jeg tror ikke Dali 8008 trenger 120W for å fungere.. Blir det problemer kan du jo kjøpe noe fra rotel, men da blir prislappen noen annen..

-Henning
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 14.03.47 #3 av 6
Postet av: Henning
Hei, skal faktisk kjøpe 3805 i morra. Har diskutert 3805 med folk på http://www.avforum.no. Det vi kom fram til, og som mediene skriver, er at 3805 har en meget god forforsterker/prosessor. Har man veldig krevende høyttalere blir den kanskje for liten..? Dette er jo noe du må vurdere, hifiklubben gir noen dagers returrett, så du kan jo bare prøve. Jeg ville tro at den takkler oppsettet ditt mer enn bra nok. Er budsjettet rundt ti lapper for en forsterker ser jeg ikke mange andre konkurenter. Du har også muligheter til å bygge ut effektforsterkere på alle syv kanaler, noe jeg vil gjøre etter hvert. Les seneste lyd og bilde, kavalkade, det sier sitt. ++ fagpressen verden over som skryter forsterkeren opp i skyene.

Husk at forsterkeren sitter på 7*120 W.... Jeg tror ikke Dali 8008 trenger 120W for å fungere.. Blir det problemer kan du jo kjøpe noe fra rotel, men da blir prislappen noen annen..

-Henning
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 14.21.14 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
Jeg ville nok vurdert en effektforsterker til frontene i dette oppsettet.

Så kan denonen ta seg av center og bak.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2005 01.03.19 #5 av 6
Postet av: pæra
Vurderer selv en 3805. Har Qln 313 i front,relativt kraftige høytalere, iallefall for mitt behov :P Vurderer nye surround og senter, men er i villrede om det valget også :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2005 08.20.24 #6 av 6
Postet av: Schumacher
Hvis bekymringen er om en reciver til rundt 10k er sterk nok så vurder heller en Harman/Kardon AVR 630.Et atomkraftverk av en forsterker med usedvanlig god prossesering og utvilsomt den beste designen der ute....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar