Logo

Dali/Canton råd

Skriv et svar
21.01.2005 11.00.26 #1 av 4
Postet av: oyvindbn
Har ett hjemmkinoanlegg i budsjettklassen.

Først ble det satt opp med en Canton 5.1 høytalerpakke (er ikke sikker på produktnavnet) - ca. 2,5 år gamle. Det består av 5 like satelitter og en aktiv sub. I utgangspunktet var jeg fornøyd med dette, bortsett fra at jeg synes senterkanalen ble litt "tynn". Forsterker er en Onkyo som jeg mener leverer 5*80W.

For å bygge på dette byttet jeg ut fronthøytalerene med et par Dali 104 (klassiker kjøpt hos Hifi-klubben, tror arvtageren heter 5005). Da ble det mer trøkk, men senterkanalen ble så klart enda "tynnere" i forhold.

Har noen en anbefaling om en bra senter i budsjettklassen som står i forhold til Dali fronthøytalerne? Og hva med bakhøytalere som nå er Canton satelitter? Evnt. hva passer bak hvis de skal byttes ut (har i utgangspunktet ikke penger til det nå...) :(

/øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 11.22.45 #2 av 4
Postet av: Typhoon7
DALI Blue C1000 bør være den beste matchen til 104.

Dette er centeren som anbefales til blant annet 5005 - 505 - 104.
Den koster i underkant av 2300,- på hifiklubben.
Fås også i en Limited Edition til samme pris.

Hvis du ønsker stativ/vegg høytalere bak har du for eksempel DALI Blue R1000 til rett under 2800,-
Du har også Dali Blue 1001 eller 2002.

Se: http://www.hifiklubben.com/no/Forside
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 12.22.06 #3 av 4
Postet av: oyvindbn
Takk for svaret. Det er litt dyrere enn jeg kunne tenkt meg.

Har hørt at man ikke bør blande høytalere fra forskjellige merker, men hvor kritisk er det?

mpx.no har en Yamaha senterhøytaler til 1614,-:
http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=32321

/øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2005 12.42.00 #4 av 4
Postet av: Typhoon7
Det kan være alt fra greit til katastrofalt i mine ører.

Jeg mener en senter bør/skal være så lik som frontene som mulig. Dvs lagd for å passe sammen med frontene.

Tenk deg en lastebil som kommer fra høyre, blir til en moped i midten og ut igjen som lastebil. Dette er etter mitt syn en enkel forklaring på et skrekkscenario med feil senter.

Hvis du kjøper via mpx kan du jo prøve og heller returnere den hvis du ikker er fornøyd. det viktigste er at du er fornøyd.

Du kan jo kjøpe brukt også.

Rune, han som driver denne siden, skal selge noen dali høytalere, blant annet en senter. Jeg vet ikke om han vil selge det oppdelt, men hør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar