Logo

Das Boot, The Director’s Cut i superbit

Skriv et svar
02.12.2006 17.21.21 #1 av 6
Postet av: Torja
Måtte rett og slett bare prøve dette formatet selv. Det skal være det optimale man kan få via en vanlig DVD film. Fordelt over to dvd plater og med bl.a. dts lyd og strippet for en vær ekstramateriale er superbit noe av det beste innen lyd og bilde som kan ytes via en ”vanlig” dvd plate.

Foret filmen inn i min Denon 3910 og sendt via HDMI til LG AN110 projektor. Det bildet jeg fikk se var til de grader så organisk og ekte at man skulle tro jeg hadde en helt ny original film i en gammeldags filmfremviser av ypperste merke og ikke en digital projektor. Bildet var helt uten artefakter av noe slag, og bakgrunnen framsto helt tydelig og var en nytelse å se. Ingenting var sløret og panoreringene var uten noen form for hakking. Dette var et gledelig gjensyn med en film som jeg så i ungdommen i Bodø. Den har holdt seg godt og Wolfgang Petersen, Hans Nikel, Götz Weidner og Jost Vacano har vært framsynte i sin tid til da de viste den første framstilling av Tysk deltagelse i 2.Wærdens krig. Ubåtmannskapets innetrykte trøstesløshet, kjedsomhet og desperasjonen når synkeminene endelig faller over dem når engelskmennene tar ”hevn” er godt beskrevet.
Hvis dette ligner på HD, så er jeg usikker på om HD er veien å gå, når man kan lage så gode bilder via det vanlige dvd mediet, bare man er villig til å ta skrittet og unngå alle komprimeringene. Men hvis dette ligner på HD, så gleder jeg meg til dette. Tenker seriøst på å anskaffe meg en HD-spiller.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 17.40.18 #2 av 6
Postet av: Typhoon7
Har selv gode erfaringer med blant annet Vertical Limit i superbit.
Andre oppleves igjen som helt ordinære.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2007 12.45.45 #3 av 6
Postet av: borgsol1
Mulig jeg spør dumt..hehe, men vil jeg ha noen glede av en superbit-film på en vanlig crt-tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2007 12.54.50 #4 av 6
Postet av: Torja
Jeg syns selv at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar. Håper dette svaret ikke er for dumt.
Nei, jeg tror ikke du får den store a-ha opplevelsen på en vilken som helst skjerm under 42". Helst bør man ha projektor for å kunne se den store forskjellen. Har selv PJ og PS3. Har startet min søken etter blu-ray filmer og ser et bedre bilde. Det er på måte en ro og støyfrihet over disse "store" bildene som imponerer meg. Men på en mindre skjerm, nei jeg tror ikke det blir veldig mye bedre, men hvis du har et høvelig godt sorund anlegg for lyden, kan det være du får en høydare på lyden, da superbit som regel inneholder et meget habilt DTS spor.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2007 07.44.54 #5 av 6
Postet av: borgsol1
Ok, takker for svar! :) Er brukbart fornøyd med surroundanlegget, skal nå bytte ut Cvene med Dynavoice m-65..har hoppet på Dynavoicebølgen..hehe. Mest for at det passer lommeboka mi og at de har fått bra kritikker i forhold til pris. Har foreløpig bare en vanlig 33" crt, med 42" kommer nok iløpet av vår/sommer en gang. Er DTS-sporet på superbit bedre enn på en "vanlig" dvd?
Pioneer 1015s Pioneer DV-454 CV-DC12 Dali-SC7 B&W ASW650 Paradigm Titan TST-229
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2007 08.47.17 #6 av 6
Postet av: VannMann1
Noen som har hørt eller lest noe om å få denne versjonen
av "Das Boot" på hd-dvd eller blueray ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar