Logo

Decktron plasmaskjerm fra elprice?

Skriv et svar
12.08.2005 14.38.06 #1 av 9
Postet av: Torja
Noen som vet noe om dette merket. Så ut som bra speks ut i fra pris. HD redy og alt.
Link:
http://www.elprice.no/modules/module_13 ... =&mid=1103

:roll:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 14.56.59 #2 av 9
Postet av: Starsky
Ja, jeg er også interessert i å vite litt mer om denne. Noen som har erfaring med dette merket eller modellen?

Den ser unektelig stilig ut på bilde, men regner med at de fleste er som meg, litt forsiktig med ukjente merker. Noen som vet hvilket plasmapanel som benyttes (LG f.eks)?
15.08.2005 16.12.30 #3 av 9
Postet av: pstraums
"Starsky" skrev:Ja, jeg er også interessert i å vite litt mer om denne. Noen som har erfaring med dette merket eller modellen?

Den ser unektelig stilig ut på bilde, men regner med at de fleste er som meg, litt forsiktig med ukjente merker. Noen som vet hvilket plasmapanel som benyttes (LG f.eks)?

Ser på 50" (som også har en fantastisk pris i forhold til specs) at det har 8000:1 i kontrast. Ingen paneler jeg har hørt om fra LG/Samsung/Fujitsu etc. har 8000:1 ... Mulig det begynner å poppe opp flere panelfabrikker etter hvert ?
15.08.2005 16.57.17 #4 av 9
Postet av: Rune
Er nok bare en trykkfeil fra Elprice sin side. Produsenten oppgir 5000:1

http://www.decktron.com/products/pdp_50_d.html
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
15.08.2005 17.56.10 #5 av 9
Postet av: wotg
Den har fortsatt bare 8bits fargebehandling da. Noe som betyr mye graderinger. Etter sortnivå er graderinger mitt største ankepunkt mot plasma skjermer.
Jeg synes heler ikke 50" var så rasende billig. NEC sin 50" med 12-13 bits fargebehendling koster jo ca 39K, da får du et produkt fra en annerkjent produsent og støtte for alt av oppløsninger, også 60hz pal over DVI - noe mange skjermer har litt problemer med.
16.08.2005 16.17.13 #6 av 9
"wotg" skrev:Den har fortsatt bare 8bits fargebehandling da. Noe som betyr mye graderinger. Etter sortnivå er graderinger mitt største ankepunkt mot plasma skjermer.
Jeg synes heler ikke 50" var så rasende billig. NEC sin 50" med 12-13 bits fargebehendling koster jo ca 39K, da får du et produkt fra en annerkjent produsent og støtte for alt av oppløsninger, også 60hz pal over DVI - noe mange skjermer har litt problemer med.

Hvor mange bits er filmer spilt inn med (kilden) ? Det er vel ikke bare bits som avgjør om det er graderinger eller ikke ? oder was? våre plasmaer har 13 bits bildebehandling internt.. selv den billigste ps42d5s, men jeg er ikke sikker på at det betyr at den ikke hadde blitt enda et hakk hvassere med en DVDO, som har .. er det 12 bit? så det er nok ikke BARE bits and bytes.. selv om DET er viktig oxo... Bare DVDO boxen koster nesten like mye som hele plasma tv`en ... og selv om de nok har et laaangt høyere DB, så betyr det nok også at det ligger endel andre smarte løsninger inni der som ikke det lar seg gjøre å putte inn i en rimelig plasma tv som standard.
16.08.2005 21.02.02 #7 av 9
Postet av: wotg
Tja nå vet jeg jo ikke vilke krav du stiller til bra bilde, men faktum er at plasma skjermer med 8bits sliter veldig med graderinger, så mye at jeg personlig har problemer med å se på en slik skjerm mer enn ca. 20 minutter.
Og jo antal bits er en god indikasjon på hvor godt bilde er eller kan bli på en plasma skjerm, det er nemlig antall bit som bestemmer det maksimale antall farger. Selvfølgelig er et godt kamfilter og en bra deinterlacer også viktig, men den beste ytelsen vil du få fra en plasmaskjerm med høyeste mulig fargebit oppløsning. En scaler som f.eks Crystalio eller DVDO som tar seg av deinterlacingen, en god HDMI/DVI kabel og en god kilde er selvfølgelig også veldig greit å ha :D
Hva kontrast angår så er den ganske god på bla. Panasonic, Samsung (de kommende modellene) og NEC, merkelig nok så har ikke Pioneer sin 50" ikke like bra kontrast som NEC, selv om Pioneer eier NEC?? Forstå det den som kan.
17.08.2005 18.57.45 #8 av 9
"wotg" skrev:Tja nå vet jeg jo ikke vilke krav du stiller til bra bilde, men faktum er at plasma skjermer med 8bits sliter veldig med graderinger, så mye at jeg personlig har problemer med å se på en slik skjerm mer enn ca. 20 minutter.
Og jo antal bits er en god indikasjon på hvor godt bilde er eller kan bli på en plasma skjerm, det er nemlig antall bit som bestemmer det maksimale antall farger. Selvfølgelig er et godt kamfilter og en bra deinterlacer også viktig, men den beste ytelsen vil du få fra en plasmaskjerm med høyeste mulig fargebit oppløsning. En scaler som f.eks Crystalio eller DVDO som tar seg av deinterlacingen, en god HDMI/DVI kabel og en god kilde er selvfølgelig også veldig greit å ha :D
Hva kontrast angår så er den ganske god på bla. Panasonic, Samsung (de kommende modellene) og NEC, merkelig nok så har ikke Pioneer sin 50" ikke like bra kontrast som NEC, selv om Pioneer eier NEC?? Forstå det den som kan.

Ja, men jeg tror du misforstår meg litt.. Jeg bare spør (og jeg vet ikke hva slags fargedybde filmer / dvd`er har..) hvis en film er spilt inn med 8 bits fargedybde... så er det vel ingen selvfølge at en skjerm med 10 eller 12 gjengir bildet (fargene) bedre? og hvis man (i teorien da.. dette er bare teoretisk babbel :) ) har en veldig bra 8 bits skjerm, så skulle den da i teorien kunne være mye bedre enn en elendig 10 bits skjerm... :) for også 8 bits skjermen kan jo gjengi alle fargene som er i originalsignalet ?

-i teorien- , fra en som bare lurer.. :)
18.08.2005 08.25.41 #9 av 9
Postet av: knutinh
DVD (og vel også DVI?) har en begrensning på 8 bits. Hvis disse 8 bittene ble vist direkte på skjermen burde 8 bit display være akkurat nok og ingen økning i bits burde gi forbedring.

Hvis bildet prosesseres digitalt (kontrast, støyfjerning, etc) kan det kanskje være grunn til å ha noen ekstra bit.

Jeg tror dog at banding må skyldes andre problemer enn at skjermen kan vise bare 8 bit farger. PC/windows er jo begrenset til 8 bits (?) og jeg har ikke merket noen problemer med crt dataskjermer?

mvh
Knut Inge
Skriv et svar