Logo

Defekt forsterker... håper på hjelp av noen som litt... :)

Skriv et svar
19.02.2006 12.21.35 #1 av 8
Postet av: panzer81
Har en Kenwood KRF-V7030D forsterker / receiver som har fungert knirkefritt gjennom flere år (den er vel 5-6år gammel nå tror jeg)

I går tok den desverre kvelden, men ikke helt da...

Problemet er at alle kanalene jeg bruker aux(hmm ikke helt sikker på om det er det disse kablene heter hehe, men er ihvertfall de standar kablene med en hvit og en rød inngang / utgang) ikke gir noen lyd i det hele tatt. Tuneren og dvd spilleren derimot som jeg bruker fiberoptisk kabler på fungerer som de skal. Har IKKE peiling på slik elektronikk, og kan derfor heller ikke si hva som er galt her...

Kanskje noen kan hjelpe meg?

1: Trenger jeg en reperasjon?
2: Hvor mye vil dette koste?
3: Er det evt bedre å kjøpe en ny forsterker (regner jo med at teknologien har utviklet seg ganske så mye på 5-6år, og at jeg derfor kan få en bedre forsterker enn det jeg har i dag meget billig)
4: Hvilken forsterker burde jeg evt kjøpe?

Tusen takk til alle som bidrar med hjelp i denne tråden!! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 13.03.29 #2 av 8
Postet av: panzer81
Hehe, begynner faktisk å flørte litt med tanken på en ny forsterker, og må derfor poste et lite innlegg til her...

Jeg har på ingen måte noen toppklasse høytalere, men de funker greit nok for min del.

Jeg har:
2 stk Eltax Millennium 500
Short term power - 500watt
Long term power - 250watt
Freq response - 30-20.000Hz
Impedance - 4-8Ohm

1 stk Eltax Millennium Center
Music power - 120watt
Sinus power - 70watt
Freq response - 30-20.000Hz
Impedance - 4-8Ohm

2 stk Eltax Mini
1 stk Eltax Millennium Center
Music power - 120watt
Sinus power - 70watt
Freq response - 70-20.000Hz
Impedance - 4-8Ohm

1 stk Energy Aktiv Sub - S8.2

Har som allerede nevnt utrolig lite greie på dette desverre :( men trenger en forsterker med mye trøkk (trenger ikke vi alle det? hehe). Hører mye på metal og rock, så på musikkfronten er det dette jeg ser etter. På hjemmekino fronten ser jeg som alle andre etter så bra lyd som mulig.

Har ikke mye penger, så må være så billig som mulig egentlig (max 4000kr)

Har sett endel på forumet i dag, og ser at det er MANGE kompetente mennesker her inne. Håper derfor at noen av dere vil gjøre en stakkars uvitende krok som meg veldig fornøyd med evt ny forsterker invistering! :) :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 13.37.55 #3 av 8
Postet av: boly
Ta en titt på denne, gir mye for pengene, ser pen ut og skårer bra i tester

http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=4863

Det samme gjør denne + at den har auto oppsett og kan bi ampe de 2 ledige kanalene for og gi litt mer til frontene feks. Den er og rimeligere.
http://www.hifiklubben.com/no/produkter ... tm?id=7050
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 13.45.06 #4 av 8
Postet av: panzer81
Takker for svar. Den Denon forsterkeren ser veldig bra ut da! :) Har også lest endel bra om Yamaha RX-V450. Noen som har erfaring med denne? Hvordan er det i forhold til DENON AVR-1906?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 13.58.35 #5 av 8
Postet av: arntos
"panzer81" skrev:Har en Kenwood KRF-V7030D forsterker / receiver som har fungert knirkefritt gjennom flere år (den er vel 5-6år gammel nå tror jeg)

I går tok den desverre kvelden, men ikke helt da...

Problemet er at alle kanalene jeg bruker aux(hmm ikke helt sikker på om det er det disse kablene heter hehe, men er ihvertfall de standar kablene med en hvit og en rød inngang / utgang) ikke gir noen lyd i det hele tatt. Tuneren og dvd spilleren derimot som jeg bruker fiberoptisk kabler på fungerer som de skal. Har IKKE peiling på slik elektronikk, og kan derfor heller ikke si hva som er galt her...

Kanskje noen kan hjelpe meg?

1: Trenger jeg en reperasjon?
2: Hvor mye vil dette koste?
3: Er det evt bedre å kjøpe en ny forsterker (regner jo med at teknologien har utviklet seg ganske så mye på 5-6år, og at jeg derfor kan få en bedre forsterker enn det jeg har i dag meget billig)
4: Hvilken forsterker burde jeg evt kjøpe?

Tusen takk til alle som bidrar med hjelp i denne tråden!! :)


Du har vel ikke bare satt input kilde til digital. Da vil du kun få lyd på optisk eller coax. Finn knappen for input kilde til AUTO og sjekk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 14.20.59 #6 av 8
Postet av: panzer81
Faktisk UTROLIG flaut å skrive dette, men du har så rett så rett :) Blir vel utestengt fra forumet nå hehe :)

Men uansett, fikk litt vann i munnen av tanken på ny forsterker uansett, så denne tråden vil vel fortsette nå med anbellinger til meg, pluss litt obligatorisk mobbing for min lille glipp ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 15.30.27 #7 av 8
Postet av: panzer81
Funnet en til her, som er best i test hos lyd og bilde.

Pioneer Receiver VSX-915
http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13533

Da ser det ut til at det står mellom 3 typer...
Den nevnte Pioneer Receiver VSX-915, DENON AVR-1906 og Yamaha RX-V450.

Får være opp til dere hvem som skal velges.. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2006 16.00.09 #8 av 8
Postet av: arntos
"panzer81" skrev:Faktisk UTROLIG flaut å skrive dette, men du har så rett så rett :) Blir vel utestengt fra forumet nå hehe :)


Er vel noe av dette vi har forumet til :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar