Logo

Den aller beste flatskjermen?

Skriv et svar
07.09.2005 07.53.23 #1 av 5
Postet av: aavdst
Jeg lurte på om det fantes noen "kåring" eller uoffisiell mening om hvilken flatskjerm TV som er den beste å oppdrive - uansett pris? Jeg tenker på om det er noen sære merker - ikke for det store markedet - som har en TV som regnes for optimal? (slik f.eks Elektrocompaniet var (er) i sin tid på audio). Ikke nødvendigvis de største skjermene (102")
Ser også at LED-LCD og SED(?) er noe som snakkes om nå. Er dette fremtiden?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2005 09.30.43 #2 av 5
Postet av: boly
En kåring er jo EISA, de kårer vinnere i mange kategorier innen elektonik.

Ellers tror jeg det blir som og si at Volvo er den beste bilen, mens en annen mener Audi er det....Begge kan ha rett fordi det er en induviduell mening der følelser spiller inn.

Samme gjelder jo tv, da vi alle ser forskjellig. Noen liker plasma og noen liker lcd. osv, osv

Og ja, det finnes merker som legger seg på high end prisnivå, uten at jeg har sett dem live. Godt mulig de er bedre, men de bruker jo nødvendigvis de samme panelene som andre bruker, så da er det vel billedbehandlingen, design og materialvalg som utgjør den store forskjellen.

Hva som blir fremtiden er jo litt vanskelig og vite, siden utviklingen går så fort, ser jo at Philips har en liten skjerm som de kan rulle ut. Altså så tynn som et ark. Vet ikke hvordan den fungerer men det kommer sikkert snart. Regner det som sikkert at flere store produsenter sitter med flere kort, uten og vil si mer om det.

Mulig dette var et skudd i blinde... :wink:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
07.09.2005 12.21.49 #3 av 5
Postet av: knutinh
EISA er vel ikke troverdig kåring av "beste produkt"... Virker mer som hjelp til markedsføring.

En skjerm var omtalt på http://www.avsforum.com som brukte sektorinndelt bakbelysning av lcd-panel. Dette betyr noe lignende av "dynamic iris" for projektorer, bare at det skjer på lokale soner.

Som et eksempel kan du ha en veldig mørk scene hvor bakgrunnsbelysningen er slått nesten av, og du dermed får veldig bra dynamikk i mørke nyanser (og godt sortnivå). Samtidig kan bakgrunnsbelysningen for tv-logoen oppe i høyre hjørne være skrudd opp slik at denne får korrekt intensitet.

Veldig bra, veldig dyrt. Jeg tror oppgitt Contrast ratio var 200.000:1 (siden baklyst i praksis kan skrus nesten av).

Håper slik teknikk kommer til konsumentapparater.

mvh
Knut
07.09.2005 13.58.31 #4 av 5
Postet av: arntos
Er det en kåring/test som er til å lite på er det Eisa. Tross alt stemt fram av mange uavhengige magasiner rundt om i Europa.
07.09.2005 15.22.46 #5 av 5
Postet av: boly
"arntos" skrev:Er det en kåring/test som er til å lite på er det Eisa. Tross alt stemt fram av mange uavhengige magasiner rundt om i Europa.

Trodde det jeg og..........

Ikke at det betyr noe.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Skriv et svar