Logo

Den Store Hjemmekinodagen 2005 - Når bør det være ?

Skriv et svar
31.10.2005 11.04.41 #1 av 16
Postet av: Flageborg
"Hverdagen er litt større på kino... Ta med deg venner og familie og del opplevelsene lørdag 5. november. Da er det nemlig halv pris på alle filmer og kinofest over hele landet!"


Uansett om prisen er det halve.............har Hjemmekinoen kommet for å bli en viktig del av hverdagen vår.

Vi må ha en egen dag! Kom med dine forslag til opplegg for en slik dag.

Noen tanker kan være:
- Inviter dine naboer på film
- Inviter pressen, en journalist, en filmanmelder i lokalpressen
- Lage en DVD-maraton denne dagen
- Felles liste over filmer som skal vises, minst 1 av 3
- Visningsliste legges her på forumet, med oversikt over hvilke hjemmekinoer som er med på den offisielle dagen
- entusiaster kan melde seg på DIN kinovisning

Jeg synes av respekt for Kino'n skal vi ikke ha samme dato, dvs. 5. november, for det skal være den dagen i året VI sjekker ut forholdene i en vanlig Kino, men det bør nok være i nær sammenlignende periode. Mitt forslag er at det ALLTID skal være den påfølgende weekend !!!

I år blir det: 12. november 2005

Filmliste for dagen:
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
- xXx: State of the Union
-


Hjemmekino-liste m/deltagere:
Flageborg - Arendal - 5 stk.
- flageborg

Kjelle - Oslo - 5 stk.
- kjelle

Akto - Fetsund - 5 stk.
- Akto


Edit: Endringer legges her, i første post, av trådstarter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 11.11.36 #2 av 16
Postet av: kjelle
denne dagen blir det snurra star wars revenge of the sith hos meg jaffal :) fint påfunn
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 16.58.33 #3 av 16
Postet av: Rune
Holder meg på Star Wars jeg også. Håper bare min lokale Elkjøp har fått den til da.

Godt forslag om egen hjemmekinodag, selv om jeg har det nesten hver helg ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 18.28.23 #4 av 16
Postet av: Vector
Jeg skjønner ikke heeelt hva dere mener?

Skal det vere en dag i året hvor alle i landet ser samme film?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 18.38.12 #5 av 16
Postet av: Flageborg
"Lund" skrev:Jeg skjønner ikke heeelt hva dere mener?

Skal det vere en dag i året hvor alle i landet ser samme film?


Tanken er at så lenge kinoene lager sin egen helt spesielle dag, så hvorfor skal ikke vi ha vår egen hjemmekinodag?

Så hvis du bor i Larvik, og ønsker å dele denne dagen med hjemmekinoopplevelse med andre, setter vi deg opp på listen over "open house" for filmvisning for det området, og interesserte kan melde seg på filmvisning hos deg i denne tråden. Vi har sjeldent plass til noe mer enn 5-6 personer av gangen, eller fordelt over forskjellig tidspunkt den dagen. Kinoene kan jo huse et par hundre samtidig, så vi har noen færre plasser å tilby, men ikke desto mindre opplevelse å dele med noen andre som har interesse for lyd/bilde.
Det at vi velger å se de samme filmene, må bli vår måte å "samle" opplevelsen, men fordelt over flere kinoer......... :wink:

Så kan vi poste opplevelsene her i etterkant.................og ha noen skikkelig heftige debatter i ukene framover. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 20.06.39 #6 av 16
Postet av: Knut
Når kommer Star Wars 3 ??
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 20.09.27 #7 av 16
Postet av: kjelle
mandag 7.11
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2005 21.34.06 #8 av 16
Postet av: Atle Torp
Kanonbra påfunn!

Skal hoste opp en dato så fort kinoen er ferdig, dato kommer etter det. Har plass til 5 stk, stedet er Fetsund.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 17.08.59 #9 av 16
Postet av: Flageborg
Hei igjen.

Da er det like før det braker løs i hjemmekinoer over hele landet, men jeg kan dessverre ikke delta like aktivt...............før om noen dager. Fordi det ble en liten oppgradering, igjen. :D Så hvis alt går etter planen, kun avbrutt av et særdeles hyggelig "treff" i Oslo neste helg, så vil hjemmekinoen innen 10 dager være bestykket og kalibrert med B&W 801 og 2 stk. SVS PB12Plus/2, en på hver side i front.

Legger ved en bildesimulering av oppsettet. Frontsystem nov2005.JPG Frontsystem nov2005.JPG ( 6,896484375 KB) Vist 2649 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 19.30.44 #10 av 16
Postet av: Rune
Sinnsykt rått. Ikke mange kinoer som kan hamle opp med hjemmekinoen når man snakker om slikt utstyr.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 19.40.28 #11 av 16
Postet av: Snickers-is
Kule gamle klassikere det der!
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2005 21.43.40 #12 av 16
Postet av: pnerbye
Jeg ser Star Wars II idag, så hvorfor ikke. Vi er 2 som ser Star Wars III 12/11.

:D

Petter
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2005 10.45.47 #13 av 16
Postet av: Flageborg
I morgen er det farsdag, så for å "skikkelig" overraske meg, har ungene på en eller annen måte fått greie på at jeg ønsker meg kun 2 ting, bortsett fra truser og strømper i 5-pack, og det er StarWars III og xXx II.
Så da får jeg "varme" opp til i morgen med den siste duo-pack CD'n til Rammstein, og DVD'n med konsert-opptak fra i år.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2005 22.52.14 #14 av 16
Postet av: Knut
Den store hjemmekinodagen feiret jeg med Der Untergang - et must i DVD-samlingen folkens.
Subwooferen får virkelig trimmet seg når det bombes tett - spennende film selv om alt så og si skjer nede i en bunker.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 10.28.51 #15 av 16
Postet av: Flageborg
FARSDAG - kaffe og kake på senga er nå servert, herlig med unger som steller for foreldrene sine, og pakke ble det også :D Harde pakker liker alle!

Ut av esken hoppet:
- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
- xXx: State of the Union

SNURR FILM ! DAGEN ER MIN !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar