Logo

Den store PS3-Tråden

Skriv et svar
30.06.2008 18.15.35 #61 av 74
Postet av: Torja
Dual Shock 3 kommer i norske butikker allerede onsdag 2. juli. Ingenting er som litt risting for å øke spill opplevelsen. Å ja 2.4 oppdateringen kommer samtidig.
http://www.itavisen.no/sak/778133/PS3-r ... il_Europa/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2008 10.56.02 #62 av 74
Postet av: TheDude
Heisann, jeg er ny her inne, og har et par spørsmål som jeg regner med jeg kan få svar på her :-)

Jeg har en hjemmekinoforsterker uten HDMI-inngang, og uten mulighet for dekoding av de nye høyoppløste formatene. For øyeblikket har jeg ikke avspillingsmulighet for blu-ray heller, og vurderer en PS3 til dette bruket (i tillegg til spilling selvfølgelig).

Planen min er å koble PS3-en til TV-en med HDMI for full HD-oppløsning på bildet. Med et ok surroundanlegg bruker jeg selvfølgelig aldri lyden fra TV-en. Jeg tenkte da å koble PS3-en optisk til forsterkeren.

Hva slags lyd kan jeg da forvente fra bluray-filmer? PS3-en kan såvidt jeg skjønner dekode Dolby True-HD og DTS-HD, men har altså ikke analoge utganger for å videreformidle dette (jeg har 6.1 analog inngang på fortesrkeren)? Har bluray-filmer både HD-lydspor og "gammel standard" (DTS eller DD 5.1) i tillegg, slik at sistnevnte kan sendes optisk til forsterkeren? Jeg antar at jeg ikke kan pensjonere DVD-spilleren helt ennå, med tanke på SACD...

Og helt til slutt, er det noen som har erfaring med forskjellige usb -> IR adaptre, slik at man kan bruke en multifjernkontroll til å styre avspilling av film etc.?
-
Yamaha RX-V3900T, System Audio 1280 mkII, SA 720 AV, SA 705, SA 505, SVS PC12-NSD, Epson EMP-TW700, DreamScreen v3 tab 92", Samsung LE40A656, Acer Revo R3610 med XBMC, Panasonic DMP-BD60, Pioneer DV 565-AS, PS3, Get HDi, Logitech Harmony One
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2008 12.45.58 #63 av 74
Kan jeg få utnyttet meg av MPCM eller de nye høyoppløste lydformatene via en optisk eller koaksial-kabel?

- Nei, dette går ikke da det er grenesnittet i kabelen som setter begrensinger her, det er heller ikke nok båndbredde til å overføre ett fult 5.1 PCM signal, dette blir derfor komprimert. Du kan få utnyttet deg av PCM eller DTS-Core og alle de andre standard lydformatene som DTS og Dolby Digital.

Som du sier har den ikke multikanals analoge utganger og siden du heller ikke har en forsterker/reciver med HDMI får du derfor ikke benyttet deg av MPCM/de nye høyoppløste lydformatene. PS3 kan spille av SACD, men tydligvis kun gjennom HDMI.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 20.15.51 #64 av 74
Postet av: Rollerhead
Jeg har lenge brukt capture-card tilkoblet pc'n for å ta opp online-spilling fra Playstation 2. Dette har vært relativt enkelt siden det bare er og splitte kablene og sende signalet i to forskjellige retninger men ut fra samme kabel i konsollen.

Nå er det litt værre med PS-3. Nåværende capture-card har composite og s-video inngang og gir ikke noe særlig bra filmkvalitet samt at det som gjelder her er 4:3 bilde. Skjermen er denne: HANNSG HG281DP

Men hvordan "splitte" signalet, det ene måtte være og be konsollen sende ut samme signalet fra to forskjellige utganger slik som jeg gjør med lyd og bilde nå, (siden skjermen ikke har høytalere) Er dette mulig?

Den andre muligheten er å sende signalet via noe som deler signalet og sender et signal til pc'n og et til skjermen.

Siste mulighet er å sende signalet videre etter at det har vært innom skjermen.

Lyden splitter jeg på vanlig måte.

Noen forslag??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.01.2009 09.06.00 #65 av 74
PS3 kom med ny oppdatering i går:
http://spillmagasinet.no/default.aspx?s ... id=2511666
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 16.07.28 #66 av 74
Postet av: Rollerhead
Jeg har nå to behov innen kontroll av hdmi-signalet ut og inn. Jeg spiller Richard Burns Rally på pc og diverse andre bilspill på PS3. Jeg bruker bare en skjerm og vil da kjøpe en switch slik at jeg slipper og bytte hdmi-kabelen mellom ut-kildene. Det andre behovet mitt er at jeg gjerne vil kunne lage videoer av spillingen. Dermed må jeg også kunne splitte bilde-signalet fra ut-kilden. Har funnet denne på komplett men klarer ikke se at den også kan splitte signalet.

Spørsmål 1: Hva skal jeg se etter for å være sikker på at den kan splitte signalet? Har sjekket linken til produsenten men blir ikke mye klokere.

Spørsmål 2: Trenger da også et tv-innkort (helst internt) til pc`n min, for å ta opp både bilde og lyd-signal, dog hver for seg. noen (gode) forslag??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.07.2011 07.36.43 #67 av 74
Postet av: tceteam
her har det vert stille ein stund ser jeg , mye som har skjedd med oppdateringer , og diverse med maskinen...jeg bruker maskinen til alt både film og musik , og selfølgelig spill da :mrgreen:
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2011 20.50.25 #68 av 74
Skal nok komme med en del oppdateringer når det begynner å nærme seg høst. Men først skal det bli litt ferie ; )
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2011 08.44.28 #69 av 74
Postet av: tceteam
hei lurte på om det er noen som veit om , ps3 tar sacd plater har hørt rykter om det , men rykter er rykter , er det noen som har prøvd det :)
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2011 09.57.33 #70 av 74
Postet av: Torja
"tceteam" skrev:hei lurte på om det er noen som veit om , ps3 tar sacd plater har hørt rykter om det , men rykter er rykter , er det noen som har prøvd det :)

Den gamle(førsteutgaven med 60 Gbit hardisk) hadde SACD muligheter og 4 USB, og slides for minnekort. Jeg har den :wink:
De nyere ugavene har ingen SACD mulighet meg bekjent.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2011 10.58.14 #71 av 74
Postet av: tce team
"Torja" skrev:
"tceteam" skrev:hei lurte på om det er noen som veit om , ps3 tar sacd plater har hørt rykter om det , men rykter er rykter , er det noen som har prøvd det :)

Den gamle(førsteutgaven med 60 Gbit hardisk) hadde SACD muligheter og 4 USB, og slides for minnekort. Jeg har den :wink:
De nyere ugavene har ingen SACD mulighet meg bekjent.

Jeg har også den nyeste ps3 slim 160gb,rart det der når den nyeste har 3d,men ikke sacd.mens den gamle har sacd men ikke 3d,merkelig spør du meg.håper Sony kommer med software oppdatering,så det går ant og spille sacd på di nye slim maskinene :)
samsung ue46b7070-yamaha rx-v 767-rotel rb-1562 effektforsterker- ps3 slim-grundig dtr mhp 8740-bærbar samsung ns150-klipsch synergy f20 surround sett-2 stk xtz w99 12.16 subwoofere-htc sensation-d-link trådløs
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2011 11.42.30 #72 av 74
Postet av: Torja
"tce team" skrev:
"Torja" skrev:
"tceteam" skrev:hei lurte på om det er noen som veit om , ps3 tar sacd plater har hørt rykter om det , men rykter er rykter , er det noen som har prøvd det :)

Den gamle(førsteutgaven med 60 Gbit hardisk) hadde SACD muligheter og 4 USB, og slides for minnekort. Jeg har den :wink:
De nyere ugavene har ingen SACD mulighet meg bekjent.

Jeg har også den nyeste ps3 slim 160gb,rart det der når den nyeste har 3d,men ikke sacd.mens den gamle har sacd men ikke 3d,merkelig spør du meg.håper Sony kommer med software oppdatering,så det går ant og spille sacd på di nye slim maskinene :)

Den gamle har 3D med software oppgradering. :wink: Det er noe med hardwaren som gjør at alle PS3 etter førstutgaven ikke har SACD muligheten. Dette antakelig for å gjøre spill maskinen billigere. Det er tross alt først og fremst en spill maskin og må konkurrere mot f.eks. XBOX360.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2011 14.59.02 #73 av 74
Postet av: tce team
håper det kommer software oppdatering eller noe til den nye , ps3 slim maskinen sånn at det går ant og spille av sacd :mrgreen:
samsung ue46b7070-yamaha rx-v 767-rotel rb-1562 effektforsterker- ps3 slim-grundig dtr mhp 8740-bærbar samsung ns150-klipsch synergy f20 surround sett-2 stk xtz w99 12.16 subwoofere-htc sensation-d-link trådløs
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2012 07.56.04 #74 av 74
Postet av: simbo
Hei
Har et problem. har netopp koblet til en PS3 til min Onkyo nr616b med hdmi kabel og hdmi fra reciveren opp til tven. Har problemer med å få bilde av ps3. kommer bilde en liten stund før skjermen blir sort. lyden er helt fin. Noen som kjenner til problemet? :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar