Logo

Den store XBOX-360 tråden

Skriv et svar
19.12.2007 21.06.01 #1 av 40
Her kan man fritt diskutere vanlige spørsmål om 360, slik som; hvordan man deler filer fra XBOX 360 til PC eller annet relevant informasjon som kan komme til nytte.

XBOX 360 finnes i fire versioner:
Core, Premium, Halo 3 Se og Elite.

Kort fortalt så har ikke Core innebygd harddisk samt at du kun får med trådet kabel. Core har 20GB innebygd HDD, samt mer tilbehør. Halo Spesial Edition er farget grønn og har HDMI utgang, ellers er den nokså lik Premium versionen. Elite derimot har en innebygd HDD på 120 GB en lekker svart finish og har HDMI utgang.

Harddisken på 120GB skal visstnok snart komme til salgs for en pris på nærmere 1800Kr. Premium utgavene er på vei til å skiftes ut til HDMI utgang, istedenfor komponent.

Så har du noen nyeter eller spørmsål kan du diksutere dette her

Legg gjerne ut ditt nick her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4919

Spill og andre nyheter kan diskuteres her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=9994
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2007 14.16.30 #2 av 40
http://www.nettavisen.no/spillmagasinet ... 502280.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2007 18.21.55 #3 av 40
Det går rykter om en ny HD-DVD spiller til 360, om det vil bli en ny addon eller om den vil være innebygd vites foreløpig ikke.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 14.06.37 #4 av 40
http://itavisen.no/sak/501816/Nye_360-rykter/

Som du ser i forrige post har jeg allerede visst dette en liten stund :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 19.11.48 #5 av 40
Ser ut som Microsoft endelig har skjønt hvor stor pådriver PS3 har vært for Blu-Ray salget og lager nå en 360 med innebygd HD-DVD spiller. Skal bli spennende å se om den matcher bildekvaliteten til vanlige standalone HD-DVD spillere på markedet, så får vi håpe på en stillere vifte samtidig. Nå syntes jeg det blir ganske mange 360 modeller ute, så jeg tror at noen begynner å gå ut; skal ikke se bortifra at det blir Elite eller den eldsete versionen. Så nå gjennstår det å se om disse ryktene stemmer; jeg tror mye av dette stemmer så får vi vente noen dager å se hva Microsoft sier i CES messen.

Mer om saken her:
http://www.itavisen.no/sak/501967/Mer_om_ny_360/
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 19.47.33 #6 av 40
Postet av: Rune
Jeg tror egentlig det er litt sent å komme med den spilleren med HD DVD. Ikke at jeg kanskje muligens vil bytte hvis ryktene er sanne, men det er nok ikke fordi den har HD DVD.

På den annen side tror jeg ikke det ville vært så lurt å implementert HD DVD fra starten av da det ville fordyret maskinen slik at de ville solgt mindre.

Uansett. Alt avhenger hvor mange år frem i tid de anser at neste generasjon skal komme.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 20.15.46 #7 av 40
Ifølge spesifikasjonene ser den ikke billig ut nei, den må bli billig for å konkurrere med PS3. Jeg syntes nå XBOX burde hatt en modell ute med HD-DVD drev fra starten av, standalone spillere er jo også såpass billig, men hvis prisen på den nye 360 er akseptabel er det nok mange som vil kjøpe den, ihvertfall de litt "hardcore" gamerne. Nå venter jeg bare i spenning på bekreftelse eller avbekreftelse fra MS.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 21.01.39 #8 av 40
Postet av: JonPon
De må gjerne implementere HD-DVD drev i den, men den vil jo bare bli brukt til å se på film med. De kan ikke begynne å lage spill på HD-DVD plater fordi da vil jo nesten ingen få spilt dem. Det er jo solgt noen millioner av denne boksen fra før uten dette drevet og jeg tviler sterkt på at alle kommer til å bytte den ut med en "ultimate edition" eller hva nå enn de vil kalle den.

Jeg har mine tvil uansett om de kommer å gjøre dette da de tildligere gitt klart uttrykk for at de ikke kommer til å gi ut en 360 med innebygget HD-DVD. Men med MS så vet man jo aldri. Anyway, jeg ønsker en "ultimate edition" velkommen jeg, kanskje jeg bytter ut min Premium boks med denne en gang i tiden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 23.51.31 #9 av 40
Med tanke på at Warner nå skal go over til Blu-Ray tviler jeg at det kommer en ny X-Box360 med innebygd HD-DVD spiller, men hvem vet?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2008 17.38.32 #10 av 40
Tidligere når dem laget HD-DVD Add-on til 360 nektet ikke Microsoft for mulighet til å lage en Blu-Ray Add-on eller lignende hvis HD-DVD skulle vise seg å tape formatkrigen. Så gjenstår det å se hva som skjer på CES-Messen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.04.08 #11 av 40
Da er ryktene om en ny "super 360" avkreftet:
http://www.nettavisen.no/spillmagasinet ... 522106.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 09.50.49 #12 av 40
Postet av: teebee
virker som ms vil gi alle sine live kunder et gratis arcade spill etter all nedetid på live i julen. skal gjelde både gull og sølv medlemmer. http://www.shacknews.com/docs/press/200 ... l_010308.x
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2008 08.42.47 #13 av 40
Som nevnt tidligere ryktes det om en Blu-Ray Add-On:
http://www.nettavisen.no/spillmagasinet ... 527639.ece
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 19.05.03 #14 av 40
Postet av: Paul
Dette er bra initiativ gutter/jenter (prøve å være politisk korrekt), et kjapt spørsmål når dere er inne på dette med HD DVD styret. Vil det være mulig med en software oppgradering for å kunne spille 1080P fra stand alone spilleren? Har tenkt på at det er jo litt dårlig at de gir ut en spiller som ikke holder følge med utviklingen selv om den ligger på 1200,- rundt nå! Jeg sitter personlig på både PS3 og 360 m/HD DVD men sitter fortsatt med CRT tv og skal kjøpe meg en prosjektor til SPILL og HIGH DEF film men ønsker jo FULL POTT av signalene så er det noen her inne som kan finne ut om den vil kunne vise 1080P?
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2008 18.29.36 #15 av 40
Vil ikke tro det blir mulig med det første, HD-E1 som koster ca 2000 har heller ikke Full-HD, så det er vel tvilsomt at dem gjør det. Om det er en fysisk eller en software begrensing som gjør at den ikke har Full-HD vet jeg ikke. Hvis du trenger råd til ny prosjektor, så er det bare å poste :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar