Logo

Denon AVR 3803-hvilke høyttalere

Skriv et svar
15.12.2004 22.43.09 #1 av 7
Postet av: Jølle
8) Har en avr 3803 og et par qln 606+diverse senter og bakhøyttalere. Har lyst på alle høyttalerne i samme serie, men hvem skal jeg velge. JMlab, B&W eller noe annet. Noen med erfaringer, gi meg et hint.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2004 19.17.51 #2 av 7
Postet av: robinfk
Jeg har samme reciever og kjører Audio Pro Blue Diamond i front samt Black Vector v2 senter. Så snart økonomien tillater, skal jeg bytte ut mine Jamo Professional 200 med Black Pearl v2 til bakkanalene. Jeg blir ikke "sliten" i ørene av musikk i disse høyttalerne, samtidig som de gir nok dynamikk til hjemmekino.

Jeg likte også B&W sin 600-serie til denne recieveren. Detaljert mellomtone, men diskanten ble en smule "spiss" for min smak.

Ikke bry deg for mye om hva andre mener. Prøv flere alternativer og stol på dine egne ører. Lykke til!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2004 21.16.56 #3 av 7
Postet av: Jølle
Har hørt B&W sin 600-serie og syns at det låter greit. men det er litt overkill i diskantområdet, spesielt når man kjører akustisk musikk, noe jeg er glad i, kan kansje justeres med kabler. Har prøvd audio pro en gang, og heldigvis hadde jeg bytterett(elkjøp) så de gikk i retur. Husker ikke helt modell men det passet ikke sammen med denon'en.

Er nysgjerrig på Jm-lab, men vet ikke helt hvor de er å få tak i. (Bor i Østfold)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2004 21.29.10 #4 av 7
Postet av: Rune
"Jølle" skrev:
Er nysgjerrig på Jm-lab, men vet ikke helt hvor de er å få tak i. (Bor i Østfold)


Du kan kanskje sjekke her. Spørs hvordan du bor i forhold til jar
http://www.hifihuset.no/
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2004 14.19.35 #5 av 7
Postet av: kurtos
Jeg kjører B&W 605 (de med aktive subber), 1 B&W LCR60 og 4 stk Paradigm Atom (surround/surround back). Det låter som ei kule, selv om det tar "litt" plass :-)

Da mot Denon 3803 og en Denon 2910 DVD-spiller.

Mvh
Kurt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2004 18.11.11 #6 av 7
Postet av: Hi-fi-guruen
Hei Jølle

Jeg har hatt denon i ett stereo oppsett tidligere og der brukte jeg Dali høyttalere.
dette fungerte veldig bra.b&w er også ett utmerket valg men denon har ett ganske mykt fokus på lydbilde og b&w kan låte litt skarpt og anstrengt sammen med denon.
Dali er høyttalere som spiller myk og behagelig nesten uansett pris.
Jeg ville vel sett litt på Dalis blå serie eller evidence serie.disse to er veldig fine til hjemmekino.men store prisforskjeller.

har du stramt budsjett og ønsker god lyd så bygg det opp litt etterhvert..det er tross alt noe du sansyneligvis skal leve med noen år og da er det greit å være fornøyd med utstyret.

Jeg bruker Klipsch i mitt anlegg og det er noe som passer til mitt utstyr.
Det er også ett merke du bør se litt på...voldsom dynamik.

lykke til..håper du ble litt klokere. :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2005 20.44.59 #7 av 7
Postet av: Jølle
Takker for svarene som har kommet inn. Har tittet litt på JM-lab Chorus S og i sverige selges de ganske mye billigere. (hembiobutiken.se og apparat,se) noen som vet noe om å bestille fra sverige. Priser toll o.l
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar