Logo

Denon Blu-ray Disc-spilere høsten 2009

Skriv et svar
06.12.2009 10.35.25 #16 av 24
Postet av: Kriss
"Jorn.Finnerud" skrev:Hva tenker du på?


Vi som sitter med Denon dbp 2010 og Marantz 7004 opplever desverre såkalte "fryseproblemer".

Med det mener jeg at en film kan fryse vilkårlig midt i filmen i ca 4-9 sekunder for så å fortsette.
Jeg har selv erfart det samme problemet på bluray.
Det skjer ikke så ofte og opptrer helt tilfeldig, men det er jo litt irriterende på en spiller som tross alt koster litt mer enn andre bd spillere.

Linker her til tråder på AVS.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1200378

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1157008&page=22


Det går rykter om at det skal være mulig å løse dette via firmware.

Hadde dere hatt muligheten til å spurt hifiklubben eller Denon/Marantz om de kan se på dette problemet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2009 18.04.40 #17 av 24
Postet av: Kriss
Fikk svar av Hifiklubben på mail idag.

Veldig hyggelig med så rask tilbakemelding og fikk fortalt at det ble brakt videre til Denon asap.
Så da ser det ut som om det kan ordne seg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2009 11.38.45 #18 av 24
Postet av: Kriss
Nå er de alt ute med ny firmware til Denon2010 og Marantz7004...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2009 13.32.39 #19 av 24
Postet av: roffe
"Kriss" skrev:Vi som sitter med Denon dbp 2010 og Marantz 7004 opplever desverre såkalte "fryseproblemer".

Med det mener jeg at en film kan fryse vilkårlig midt i filmen i ca 4-9 sekunder for så å fortsette.
Jeg har selv erfart det samme problemet på bluray.
Det skjer ikke så ofte og opptrer helt tilfeldig, men det er jo litt irriterende på en spiller som tross alt koster litt mer enn andre bd spillere.

Jøss.

Dette problemet har jeg også på min Samsung BD-P1400. Men bare på bestemte filmer. Kan dette være et problem som er litt uavhengig av spiller, og mer et utslag av dekodingsalgoritmer med sjeldent forekommende bugs som benyttes av flere leverandører?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2009 13.58.03 #20 av 24
Postet av: Kriss
Jeg tror dette gjelder mange spillere som har JAVA.

Det gjelder visstnok et Java-bufferproblem, så se etter om leverandøren din kan ordne oppdatering på disc.

(Edit:- mitt og andres tilfeller skjer helt vilkårlig, og relativt sjelden... Om du har på bestemte filmer, så tror jeg det skyldes copyright beskyttelse, noe som også kan ordnes via oppdatering.)

Jeg vet iallefall at det trolig gjelder Denon, Marantz, Panasonic... det gjelder sikkert flere spillere, da de fleste spillere sannsyneligvis deler JAVA platform.

Summa summarum synes jeg at JAVA problematikken til bd spillerne er ganske betydelige, men det er bra at de forskjellige firmaene deler ut oppdateringer som skal fikse dette.

Java bruker lang tid på å starte opp, og vi ser også at Java kan gi problemer for avspilling.. kanskje like greit å gjøre som Oppo og skippe hele Javaen... :roll: :) Vel, vel..

Man skal jo ikke klage så lenge de ordner opp for oss med oppdateringer... :smile:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2009 19.12.46 #21 av 24
Postet av: teebee
noen som vil røpe hvilke filmer dette eventuelt gjelder så kan man teste med sin egen spiller og eventuelt rapportere sine resultater. kanskje greit å gjøre dette i en annen tråd :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2009 21.11.48 #22 av 24
Postet av: Kriss
"teebee" skrev:noen som vil røpe hvilke filmer dette eventuelt gjelder så kan man teste med sin egen spiller og eventuelt rapportere sine resultater. kanskje greit å gjøre dette i en annen tråd :D


Det gjelder først og fremst spillere som bruker JAVA...
Det er iallefall det vi tror så langt ut ifra lignende symptoner, feil og løsninger mellom de forskjellige bd spillerne....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2009 22.36.42 #23 av 24
Postet av: Torja
Med andre ord det gjelder alle spillerre som sånn i praksis fins på ,markedet?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2009 13.08.30 #24 av 24
Postet av: Kriss
Mja... akkurat dette fryseproblemet tror jeg gjelder nyere spillere med samme Java-programvare.
Det er nok flere nyere spillere som deler slikt, akkurat hvilke vet jeg ikke.

Som sagt kan dette trolig fikses via firmware oppdatering som er ute nå..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar