Logo

Det går i tregeste laget her inne

Skriv et svar
14.02.2009 22.09.18 #1 av 12
Postet av: DevilEj
Jeg har fulgt dette forumet en stund nå, og jeg må si jeg synes det går usedvanlihg tregt her inne. Det som overasker meg er gutta i Hjemmekinos manglende tilstedeværelse. Jeg hadde trodd at de ville delta aktivt her inne etter at dere startet samarbeidet, men det skjer kun sporadisk. Mange av emnene har dagesvis mellom hvert innlegg. Har dere noen planer om å satse på Hjemmekino.no fremover, eller vil det sige avgårde i samme trege tempo?? Greit at det er opp til medlemene å bruke tid her, men så lenge Hjemmekinos egne folk ikke bryr seg noe større er det vanskelig å se hvordan det skal ta seg opp. Det er ganske mange fra naboforumene som var opptimistiske til å få et godt alternativ til avf og sentralen i begynnelsen etter sammenslåingen, men som har trukket seg ut da de ikke ser noen inspirasjon fra gutta som jobber i bladet.....
Jeg er blitt Ayonisert

Revolver Audio Reply Turntable
Ayon CD-1 -->
Ayon Polaris II -->
Ayon Typhon -->
Audio Physic Avanti 5
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 22.50.22 #2 av 12
Postet av: Rune
Jeg skal vel være enig i at det ikke hadde gjort noe om det hadde vært 10 x ganger så mange innlegg.

Å bygge opp et forum er tidkrevende og alle tips på hvordan forumet kan bli bedre er velkommen. Det er vel ofte slik med forum at er det mye trafikk så skaper det enda mer trafikk og omvendt.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 06.57.29 #3 av 12
Postet av: Blueflame
Jeg beklager i min forstand at jeg ikke er innom så ofte lenger og verken svarer på innlegg eller lager diskusjons emner. Men etter at jeg ble pappa for 6 mnd siden, så har jeg ikke hatt noe særlig med tid til hjemmekino.no

Den lille tiden jeg får disponibel foran PC'n går som regel til betalinger av regninger.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 11.30.39 #4 av 12
Postet av: MindWaste
"Blueflame" skrev:Jeg beklager i min forstand at jeg ikke er innom så ofte lenger og verken svarer på innlegg eller lager diskusjons emner. Men etter at jeg ble pappa for 6 mnd siden, så har jeg ikke hatt noe særlig med tid til hjemmekino.no


Gratulerer! :D

Har selv en datter på 2 år som pussig nok krever MASSE oppmerksomhet :mrgreen:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 12.04.58 #5 av 12
Postet av: Jerome
Ja, det ser sant det du skriver DevilEj. De skribentene fra Hjemmekino var veldig flinke og postet mye i fjør når Hjemmekino bestemte seg for å satse på hjemmekino.no men nå ser de ut som de er helt borte.

Det er mulig at de ikke har tid (får ikke lov til å bruke tid?) til dette forumet og prioriterer bladet.

Når det gjelder oss vanlige bruker så er det helt klart at å få barn betyr MYE mindre tid til alt annet, dessverre :(
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 19.03.44 #6 av 12
Postet av: orso
Tror ikke det handler om å forandre hjemmekino.no på noe måte Rune. Det er stort bra som det er, men det aktiviteten som er for dårlig. Hifi folket holder seg på sentralen og hjemmekino folket stort sett på avforum. Gutta i Hjemmekino bladet kan få over en del folk fra avforum hvis de blir mer aktive. Og hvor i huleste er moderatorene fra Audiophile? De var aktive i noen uker og forsvant helt. Hva er poenget da med det samarbeidet? Hva med å prøve å spleise hjemmekino og hifisentralen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 20.17.05 #7 av 12
Postet av: Msport
"orso" skrev:Hva med å prøve å spleise hjemmekino og hifisentralen?

Det har vel ikke noe spesielt for seg? Blir vel nesten som å slå sammen Islam og kristendom - litt flåsete sagt, men billedlig ganske likt.

Personlig skulle jeg ønske det var mer fart her inne. Synes det er et ganske hyggelig forum.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 20.22.21 #8 av 12
Postet av: orso
"Msport" skrev:
"orso" skrev:Hva med å prøve å spleise hjemmekino og hifisentralen?

Det har vel ikke noe spesielt for seg? Blir vel nesten som å slå sammen Islam og kristendom - litt flåsete sagt, men billedlig ganske likt.

Personlig skulle jeg ønske det var mer fart her inne. Synes det er et ganske hyggelig forum.

Det måtte ha blitt på en måte som ivaretok begge forumene på en god måte. En enkel måte å gjøre det på hadde vært at surround avdelingen til hifisentralen ble linket videre til Hjemmekino og en egen hifi avdeling hos Hjemmekino ble linket videre til Hifisentralen. Men skjønner at det kan være vanskelig ja.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2009 21.07.32 #9 av 12
Postet av: Msport
"orso" skrev:
"Msport" skrev:
"orso" skrev:Hva med å prøve å spleise hjemmekino og hifisentralen?

Det har vel ikke noe spesielt for seg? Blir vel nesten som å slå sammen Islam og kristendom - litt flåsete sagt, men billedlig ganske likt.

Personlig skulle jeg ønske det var mer fart her inne. Synes det er et ganske hyggelig forum.

Det måtte ha blitt på en måte som ivaretok begge forumene på en god måte. En enkel måte å gjøre det på hadde vært at surround avdelingen til hifisentralen ble linket videre til Hjemmekino og en egen hifi avdeling hos Hjemmekino ble linket videre til Hifisentralen. Men skjønner at det kan være vanskelig ja.

I og for seg en god ide. Men er det ikke slik at leter man etter hjemmekino går man til hjemmekino.no? Bare en tanke.

Selv prøver jeg og bidra med min begrensede kunnskap her inne så godt som mulig, men det blir dessverre litt lite aktivitet her til tider.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 04.25.38 #10 av 12
Postet av: Skrotnisse
Problemet er kanskje at folk forventet seg litt for mye når bladet hjemmekino annonserte at de brøyt med avforum og satset på hjemmekino.no Mange av oss er litt dritt lei det overformynderiet som hersker på avforum og de fleste av oss har satt pris på deltakelsen fra hjemmekino sine skribenter. Ikke rart at flere av oss gikk aktivt til verks for å delta på hjemmekino. Men som Devilej og flere andre inne på; når bladets egne skribenter er nesten fraværende, og den generelle responsen her inne er på et lavmål, så mister man litt av lysten til å delta. Ett par bekjente av meg lagde seg profiler og startet tråder når hjemmekino og hjemmekino startet sammarbeidet, men når de opplevde at responsen var bortimot bånn i bøtta ga de rett og slett beng i hele greia.

Jeg håper inderlig at hjemmekino tar seg opp, men da må alle bidra og man må slått høl på disse "klikkene" som finnes på etthvert forum, for all del, det er naturlig at slike klikker oppstår, men det å overse nye brukere når et forum er i oppstartsfasen er sjelden noen god ide.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 07.34.47 #11 av 12
Postet av: roffe
Det er sant, Skrotnisse, men jeg husker også starten på AVforum. De som er litt tilbakelente nå var den gangen unge og entusiastiske og slang seg med i alt av diskusjoner, hjalp andre etter beste evne etc. Jeg vil vel si at det er opp til en ny generasjon å skape sin egen forumkultur. For det er noe med at når man 30-40 ganger har svart på spørsmålet om hvilket anlegg man skal velge til 10000 kroner, så går man litt lei.

Jeg vil nesten si at det verste med oppstarten av et forum er de som bare er innom for å stille et spørsmål, og så forlater de forumet, ofte uten et takk en gang. Kanskje sjekker de aldri svaret på spørsmålet de har stilt, hva vet jeg. Men dersom man forventer et aktivt forum uten å være aktiv selv, så bør man kanskje vurdere om man gir eller tar. Jeg forsøker å følge både Hjemmekino, AVforum og Hifisentralen, og når jeg ser noe jeg er uenig i, et spørsmål jeg kanskje kan svare på eller noe flott som fortjener et kompliment, så skriver jeg i forumene. Det er slik man får et levende forum, gjennom å bidra aktivt selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 10.24.46 #12 av 12
Postet av: Atle Torp
Jeg er helt enig med trådstarter, men dette har sin naturlige årsak.

For min egen del har det de siste månedene forekommet en ufattelig arbeidsmengde, noe som har ført til at jeg ikke har fått deltatt så mye som jeg faktisk ønsker. Om noen uker kommer det til å bli roligere for min del, og jeg kommer atter en gang til å bli en forumlurker :D

Ellers vet jeg at de andre i bladet også har mye å gjøre, og at det alltid - for alle skribentene i Hjemmekino - har vært en periodeforlystelse å være aktiv på forum. På AVForum har (og fortsatt er) det vært så mange andre postere i tillegg, og man har derfor ikke sett oss like godt som man kanskje gjør her. Ikke slik å forstå at dette er noe som er Hjemmekino-skribentene eksklusivt, men på dette forumet skjønner jeg at det kan virke pussig at vi ikke er så aktive som vi burde være.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar