Logo

Digital dekoder fra Canal Digital

Skriv et svar
14.06.2006 07.25.35 #1 av 4
Postet av: Johnny Denon
Hei

Tenker på å fyre LCD tv´en min med et bedre bilde enn dagens analoge signaler. Har grunnpakken fra Canal Digital i boretslaget(Bærum).
Canal Digital skal ha 695,- for dekoderen + 299,- i kortavgift/år.

Spørsmål: Er dette en bra dekoder? I og med at signalet skal være digitalt er det jo litt rart at overgangen til tv´en går via scart, eller...?

Er det noen som har erfaringer med denne, eventuelt kan anbefale en dekoder som har bedre utganger(hvis det finnes...)?

PS. har sjekket forumet, men innleggene er litt "gamle"...
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2006 07.50.18 #2 av 4
Postet av: øivindo
"Johnny Denon" skrev:Hei

Tenker på å fyre LCD tv´en min med et bedre bilde enn dagens analoge signaler. Har grunnpakken fra Canal Digital i boretslaget(Bærum).
Canal Digital skal ha 695,- for dekoderen + 299,- i kortavgift/år.

Spørsmål: Er dette en bra dekoder? I og med at signalet skal være digitalt er det jo litt rart at overgangen til tv´en går via scart, eller...?

Er det noen som har erfaringer med denne, eventuelt kan anbefale en dekoder som har bedre utganger(hvis det finnes...)?

PS. har sjekket forumet, men innleggene er litt "gamle"...



Har snakket med CD da dem sier at denne er bedre enn forje modell og digital lyd ut (SPDIF utg) men til høsten(September) kommer HD dekoder til CD men prisen blir vel skyhøy trur jeg...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2006 12.34.40 #3 av 4
Postet av: Johnny Denon
Takk for svar:-)

Men er litt forvirret nå.

Altså: dagens dekoder fra CD gir digitalt signal på Grunnpakken; unntatt Svensk TV4, de er analog ennå. Hva er det denne HD-dekoderen kan bidra med da? Selv om CD selger HD-dekoder har vel ikke kanalene i Grunnpakken blitt HD-format(720p) eller er jeg helt på bærtur nå...?


...og hva er "SPDIF" utgang?!... og kan jeg bruke denne på tv´en/receiveren?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2006 13.08.53 #4 av 4
Postet av: øivindo
"Johnny Denon" skrev:Takk for svar:-)

Men er litt forvirret nå.

Altså: dagens dekoder fra CD gir digitalt signal på Grunnpakken; unntatt Svensk TV4, de er analog ennå. Hva er det denne HD-dekoderen kan bidra med da? Selv om CD selger HD-dekoder har vel ikke kanalene i Grunnpakken blitt HD-format(720p) eller er jeg helt på bærtur nå...?


...og hva er "SPDIF" utgang?!... og kan jeg bruke denne på
tv´en/receiveren?

det kommer en del HD kanaler med i den pakken som jeg forsto men du får ikke HD signal på de kanalene du har pr.idag

http://en.wikipedia.org/wiki/SPDIF du trenger bare overgang til receiver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar