Logo

Digital Video Essentials

Skriv et svar
26.06.2005 15.21.02 #16 av 17
Postet av: Kjell
Kanskje jeg posta denne i feil tråd.

Jeg har benyttet DVE (kalibrering av projektor, PC og TV) en del. Hvis du er nybegynner er det skuffende at det ikke er noen forklaringer til hvordan de forskjellige bildene skal tolkes. En bruksanvisning burde ha fulgt med. Har ikke benyttet noen av de andre, som Avia eller The Calibrator og kan ikke uttale meg om hvordan de er? Star Wars filmene, har, som det blir sagt over, en kalibreringsnutt, som gjør omtrent det samme som DVE, for å få en god grunninnstilling for bilde.

En forklaring til test bildene (start side 27 manualen) finner du her:

http://videoessentials.com/Manuals.php

Kjøp den fra Play, da får du PAL versjonen og trolig den beste prisen også? Dessuten rett hjem i postkassa, kan ikke bli mere komfortabelt enn det :lol: . AVShop anbefaler jeg ikke, du finner ikke noe telefonnummer eller hvordan du kan få noen der å snakke med? Benytt heller Nettdata, de har jo også reklamplass på forumet her, slik at du finner sikkert en link til dem. Lykke til med kalibreringa.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2005 00.28.40 #17 av 17
Postet av: MindWaste
Bestilt DVE (PAL) fra play.com siden majoriteten her mener det er den beste til kalibrering. Er litt spent på hvordan resultatet blir etter (mest sannsynlig) en del prøving & feiling... :lol:

Takker Mithrandir for linken til avforum, ble en del klokere av den artikkelen.

PS: http://www.nettdata.no har DVE-PAL på lager til kr 280,- (+ 40kr frakt) men siden de ikke tar VISA o.l. kjøper jeg heller fra play.com (lat som jeg er... :oops: )

Fra nettdata.no:
Angivelse av forsendelsesmetode og betalingsmetode kan virke noe tungvint, men vi jobber med å ta i bruk kredittkortløsninger og da blir det nok litt mer logisk :-)

-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar