Logo

Div spørsmål

Skriv et svar
06.03.2005 20.18.48 #1 av 2
Postet av: 62deluxe
Skal kjøpe Optoma h57 prosjektor, har ikke råd til ny dvd spiller med det samme. Dvd spilleren jeg har i dag her ikke dvi utgang.

1.Hva slags kabel kan jeg bruke i mellomtiden til jeg skaffer ny spiller for å få best mulig bilde s-video eller RGB kabel. Tenkte ikke bruke mye penger på dette for det blir ikke lenge til jeg skal kjøpe spiller.
2. Om RGB er det beste midlertidige alternativet kan jeg bruke vanlige RCA kabler som er bergnet på både lyd og bilde.
3.Hvilken DVD spiller burde jeg titte på max pris 2500,- noe spesielt jeg burde tenke på DVI, hdmi, progressiv.....osv. Ønsker en spiller som spiller de fleste mediene MP3,dvdr osv.
4.Når jeg får kjøpt ny spiller hvilken kabel gir det beste bildet i forhold til pris. Monster? Skal trekke kabelen ca 7-8 meter. Er det best med hdmi kabel med overgang i hver ende til dvi? Rett og slett hva burde jeg gjøre.
5.Skal kjøpe lystett stoff for å dekke til vinduer, noen som har tips til hvor en får kjøpt dette.Evnt pris. Eller om noen har rester fra prosjet. Vet noen her har fått fra gamle kinoer og teater noen som har rester.

Tror det var alt for denne gang!

Takker for all hjelp jeg kan få!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2005 22.40.56 #2 av 2
Postet av: Rune
1. RGB kabel? Er du sikker på at det er RGB kabel du tenker på?. Det kan ikke være komponent kabel? RGB overføres som regel kun via SCART. Komponent gir best resultat.
2. Ja det kan du.
3. Denon DVD1910 har DVI og god bildeprosessering. Bakdelen er at den ikke spiller SACD/DVD Audio
4. Tror ikke du merker forskjell mellom Monster DVI og annet på bildekvalitet. Hvis det er forskjell så er det på holdbarhet.

Du finner en guide på hvordan man kobler DVD til projektor her:
http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_ ... jektor.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar