Logo

dvdprofiler: tips og triks

Skriv et svar
14.04.2009 21.00.15 #1 av 1
Postet av: teebee
her kan man dele tips og triks for dvdprofiler, både lokalt og på internet.

kanskje begynne med å si litt om hva dvdprofiler er.
link: http://www.invelos.com/
to program: dvdprofiler for windows og dvdprofiler mobile for windows mobiltelefoner
brukes for å få en oversikt over hvilke filmer du har og hvilke du har bestillt og ønskeliste. i tillegg får du en oversikt over utlånte filmer. denne oversikten kan dele på nett og resultatet kan dere se på linken i min signatur.
man får mye informason om hver film som liten omtale, skuespillere, hva platen inneholder av lyd, tekst, ekstramateriale og bilde av omslaget. prøveversjonen har det meste fullversjonen har om man holder seg under 50 filmer. brukerne kan sende inn forslag på endringer om man finner feil eller mangler.
pris $29.95
mobilutgaven har jeg ikke testet, men koster $18.95

jeg er helt blank på dette programmet og har registrert det jeg har av dvd og bluray, men syntes dette ble veldig rotete oppsett etterhvert som man kjøper nye filmer.
her er noen tips jeg har plukket opp fra forumet til dvdprofiler.

registrere filmer
bruk en strekkodeleser eller bruk et webkamera.

alltid ha sortert bluray, hd-dvd, dvd, musikk for seg selv eller hvordan du vil ha det sortert
i "personalize dvd\sort title" sett (BD), (HD), (M) før tittel, så blir disse sortert før vanlig tittel. disse endringene vises ikke for andre.
eksempel: (M) (BD) Tiësto: Copenhagen - Elements of Life World Tour
kan også endre "collection number" etter tittel sortering for å få sortert de på den måten også
nb! ser at den i "personalize dvd" kutter ut "the" og "a" og sikkert flere om de er føst i tittel. dette vil skape rot i sorteringen og må endres manuelt om man vil ha den sortert riktig. noe som igjen skaper rot for alle underliggende disker og må endres der også. også sesonger som skrives med bokstaver bør endres ved å sette inn 1 eller 01 etter hvor mange sesonger der er.
eksempel: South Park: The Complete 11 Eleventh Season

fjerne "collection number" på boxset for å få riktig antall filmer.
i "personilize dvd" klikk på none etter "collection number"
eksempel:
Family guy - collection pack - ikke nr
Family guy - season 1 - nr
Family guy - season 1 - disk 1 - ikke nr
Family guy - season 1 - disk 2 - ikke nr
Family guy - season 2 - nr
osv


noen som har flere tips å dele med brukere av dette programmet?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar