Logo

DVI-D til DVI-I på BENQPE7800

Skriv et svar
17.02.2005 20.51.07 #1 av 4
Postet av: Amou
Jeg sliter med min nye BENQPE7800. Jeg har en Denon DVD2910 som har en DVI-D utgang og en BENQPE7800 som har en DVI-I inngang. Når jeg prøver å sende bilde på en Cambrige Audio Premiumn DVI-D kabel blir Bildet feil, bildet deler seg og blir veldig feil. Det står også på bildet at den ikke støtter DVI-D så klarer den ikke å holde på bildet og søker etter andre kilder. Hva kan jeg gjøre? Dvd spilleren har også HDMI utgan. Kan jeg sende bilde via denne og til en DVI-I konverter(finnes dette?).
Setter stor pris på svar da jeg gleder meg veldig til å få testet ut denne projektoren fullt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2005 15.45.48 #2 av 4
Postet av: 62deluxe
Regner med at du kan bruke HDMI utgangen.
Tror det som gir deg best bilde er å kjøpe en HDMI kabel og i enden ved prosjektoren sette på en overgang til DVI.
Mener jeg har lest at HDMI kabelen er bedre en DVI over lengre strekk.

Sikker noen som kan bekrefte dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2005 18.02.28 #3 av 4
Postet av: Granberg
"62deluxe" skrev:Mener jeg har lest at HDMI kabelen er bedre en DVI over lengre strekk.

Mener å ha lest det en plass jeg også..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2005 19.26.26 #4 av 4
Postet av: Torja
"Granberg" skrev:
"62deluxe" skrev:Mener jeg har lest at HDMI kabelen er bedre en DVI over lengre strekk.

Mener å ha lest det en plass jeg også..


Ja det står her, følg linken:
http://www.audioholics.com/techtips/aud ... ctions.php

Det står som følger litt nedover siden:
HDMI is designed to perform better over longer lengths, but actual performance constraints are similar to DVI. Currently, booster amplifiers or fiber optic extenders are required for long DVI cable applications, adding hundreds of dollars in additional cost.

Håper det var noen hjelp.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar