CrowJuice
Aktiv
E-post
Hei! =)
Er det sånn at alle TV'er med HDMI inngang can ta imot DVI tilkobling fra PC? Jeg leste i guiden at det skulle være sånn, men jeg mener å ha lest at det ikke fungerer ikke sånt 100% av tiden?
liam
Aktiv
E-post
Det stemmer. Kjøp en kabel, Monster DVI-HDMI, 2m = 499,-
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Det er korrekt. En rekke apparater har begrensninger på format fra PC via HDMI.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Blekkis
Aktiv
E-post
Nettside
"Rune" skrev:Det er korrekt. En rekke apparater har begrensninger på format fra PC via HDMI.
Hvordan får man sjekket dette da ? Hva er begrensningene ?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Sjekk teknisk spesifikasjoner. Bør stå der hva Tvèn støtter på HDMI inngangen.
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post
Det er så mye feilinformasjon ute og går - selv på produsentenes egne websider, at jeg vil anbefale deg å prøve tv-en selv.
TVn har såkalt EDID informason som er et lite minneområde i tv-en som kan leses via HDMI/DVI/VGA. Her sier den selv ifra hva den støtter, og windows bruker normalt denne informasjonen for å bestemme seg for hvilke modi som tilbys i kontrollpanel.
Nå er ikke EDID perfekt, og mange skjermer støtter modi som ikke er nevnt i EDID. Da er det greiest å prøve seg fram med powerstrip.
Jeg tror at tv-er med DVI ofte støtter flere oppløsninger enn de som har HDMI selv om det ikke er noe teknisk begrensning som tilsier dette. Kanskje er det fordi DVI-utrustede tver er mer beregnet på å kobles til PC, mens HDMI er tiltenkt brunevarekilder.
-k
Blekkis
Aktiv
E-post
Nettside
"knutinh" skrev:Det er så mye feilinformasjon ute og går - selv på produsentenes egne websider, at jeg vil anbefale deg å prøve tv-en selv.
TVn har såkalt EDID informason som er et lite minneområde i tv-en som kan leses via HDMI/DVI/VGA. Her sier den selv ifra hva den støtter, og windows bruker normalt denne informasjonen for å bestemme seg for hvilke modi som tilbys i kontrollpanel.
Nå er ikke EDID perfekt, og mange skjermer støtter modi som ikke er nevnt i EDID. Da er det greiest å prøve seg fram med powerstrip.
Jeg tror at tv-er med DVI ofte støtter flere oppløsninger enn de som har HDMI selv om det ikke er noe teknisk begrensning som tilsier dette. Kanskje er det fordi DVI-utrustede tver er mer beregnet på å kobles til PC, mens HDMI er tiltenkt brunevarekilder.
-k
Høres veldig fornuftig ut.
CrowJuice
Aktiv
E-post
Takk for alle svarene! Er LG TV'er et trygt kjøp da?
Hertis
Aktiv
E-post
Hvis du skal ut og kjøpe hvorfor ikke kjøpe en tv med HDMI og DVI kontakt?
Rikky
Meget Kunnskapsrik
E-post
Det kan man jo gjøre hvis man finner en som har det, men PC-kompatibiliteten blir ikke nødvendigvis noe bedre av den grunn.