Logo

DVI / HDMI kabel

Skriv et svar
15.11.2005 16.49.57 #1 av 4
Postet av: flexfit
Har bestilt en tv (QPVision 37" LCD HDready), TVen har DVI inngang og vil koble DVD spilleren til TVen via denne inngangen. Problemet er at det er mye lettere å finne en DVD spiller med HDMI utgang (dessuten er de billigere). Har hørt at det finnes kabler som går fra HDMI til DVI, fungerer disse bra og blir resultatet like bra som DVI spiller til DVI TV??

Veit dette sikkert ble litt rotete, men håper noen forstår.... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 18.30.43 #2 av 4
Postet av: arntos
Se PM.

DVI-HDMI eller DVI-DVI spiller ingen rolle. Det er sigitalt uansett. Forskjeller er at HDMI også fører lyd, noe DVI ikke gjør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 22.09.38 #3 av 4
Postet av: Ken
Jeg bruker en Norost HDMI-DVI adapter, men du finner sikkert mange som er billigere. Så bruker jeg en Molex HDMI-HDMI kabel. Jeg kjører motsatt, altså DVI ut fra skjermkort på HTPC til HDMI inn på TV.

Du skal kjøre motsatt siden din TV ikke har HDMI: altså HDMI ut av DVD spiller, Molex HDMI-HDMI til DVD, Norost adapter HDMI-DVI. Evt så finnes det også kabler som har HDMI-DVI, pass bare på at du får riktig DVI plugg. Gjerne en DVI-I (som tar både analoge og digitale signal), du skal IKKE har DVI-A analog, mens en HDMI-DVI-D digital passer.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.11.2005 23.10.33 #4 av 4
Postet av: flexfit
Takk for svarene, var til stor hjelp :D
Nå gjenstår bare en tin, valg av DVD spiller...
Kan noen anbefale noen?

Har sett på Cambridge DVD79
Toshiba SD-350 HDMI
QPVision DVD-HVD500
Samsung DVD-HD950

Er noe noen av disse bra....hvilken vil dere anbefale??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar