Logo

Er dette en bra start?

Skriv et svar
18.10.2010 08.08.44 #1 av 6
Postet av: reklame
Hei.

Jeg har nå bestemt meg for å lage en dedikert hjemmekino. Siden jeg ikke har særlig peiling på lyd og bilde, vil jeg starte i det små. Altså vil jeg ikke legge så altfor mye penger i dette. Bare for å se om dette er noe jeg\vi har brukt for. Kommer til å bruke dette til TV (HD-dekoder) Xbox360 og film fra PC (HDMI).

Rommet er 3,81 meter langt og 2,30 m bredt. Altså det er ikke så stort, men jeg håper at prosjektoren klarer å fylle rammelerret jeg har som forslag.

Jeg lurer også på hvor man får kjøpt takfeste for prosjektor til en billig penge.

Derfor lurer jeg på om dette er en fin nybegynnerstart! Setter pris på andre anbefalinger, men jeg har et budsjett på mellom 10 og 15000,-

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2010 11.59.56 #2 av 6
Postet av: teebee
ville satset mer på hjemmekino systemet. har kun 2 hdmi inn og virker som du skal koble til 3 duppeditter. mulig den også kun har bildeswitching og dermed må du ha egene lydkabler for å få lyd til anlegget.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2010 20.38.16 #3 av 6
Postet av: morteym
Kan ikke komentere på de enkelte komponentene du har valgt, men i den prisklassen så ville jeg vurdert
å se etter noe brukt lerret og anlegg, og lagt litt mer i anlegget.

Rommet er jo veldig smalt da. Personlig foretrekker jeg heller litt for lite bilde, enn for stort. Så hvis
det var meg ville jeg ikke hatt større enn 170 cm bredt i så lite rom (sitteavstand ca 3m).

Du kan jo kjøpe projector først og teste ut hva du liker først.

Når det gjelder valg av projector så må du vite hvor den skal plasseres i rommet, og velge en som har
riktig kastelengde i forhold til avstand og høyde du vil ha lerretet på veggen. Det finnes sider på nettet
hvor du kan regne ut dette som utgangspunkt (projectorcentral.com?)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2010 13.22.17 #4 av 6
Postet av: Torja
http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW450-projection-calculator-pro.htm
prøv her... :smile:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2010 12.21.22 #5 av 6
Postet av: Larzy88
Helt enig i at du burde satse mer på lyden enn et ferdigsystem. Du får SÅÅÅ mye mer med en billig receiver til 2-3000kr og et billig høyttalersett. Sjekk surround.no, de har meget gunstige priser på "nybegynner" anlegg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2011 11.34.51 #6 av 6
Postet av: tceteam
begynn heller med ein reciver , enn et ferdig hjemmekino system, + med den rette riciveren så kan du , bygge deg så mye meire oppover...
her er et eksempel du kan begynne med http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... stk-ns555b :mrgreen:
samsung ue46b7070wwxxe- yamaha rx-v767- klipsch syngery f20-xtz w99 12.16-ps3 slim-samsung bærbar ns150-grundig dtr 8740 mhp-htc incredible s
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar