Logo

Er jeg blitt lurt?

Skriv et svar
03.10.2005 17.50.43 #1 av 3
Postet av: metakid
Skal innrømme m engang at jeg ikke har all verdens peiling, men lærer noe nytt hver dag.
Dette er mitt spørsmål:

Har kjøpt denne kabelen som sies å være en "NORDOST RED DAWN", Den er 0.6m lang og har to bananplugger i begge ender hvor alle strømpene er sorte (skal d ikke være 1 rød og 1 sort i hver ende da?).
Det står heller ikke "Red Dawn" på strømpa, men kun "Nordost. Jeg sa jeg trengte en kabel til min Mirage Omni CC Center og fikk denne. Men er ikke dette en signalkabel og kan den brukes som kabel for min center?

Håper noen der ute som har peiling kan gi meg den hele og fulle sannhet om mitt spørmål ang denne kabelen, på forhånd takk.... ACFC9.jpg ACFC9.jpg ( 9,6103515625 KB) Vist 812 ganger
«•´`•.(*•.¸(`•.¸ ¸.•´)¸.•*).•´`•»
«••••´¨*•.¸¸Ha En Fin Dag *..•*¨`••••»
«•´`•.(¸.•´(¸.•* *•.¸)`•.¸).•´`•»
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 06.58.36 #2 av 3
Postet av: sax
Trodde ikke signal kabler hadde bananplugg? Så det er nok en høyttalerkabel..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2005 10.41.17 #3 av 3
Postet av: Vector
Om det er to plugger på hver side av kablen, så er det jo en høyttaler kabel. Og at den er sort på alle strømpene har ingenting å si! Det er bare "litt" vanskligere og finne ut hvilken som er + og - .Men da tar du bare og følger den ene strømpa som skal vere + og kobler den på forsterker og center, også kobler du den som skal vere - etterpå :wink:
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar