Logo

Er oppsettet til mitt første hjemmekinoanlegg greit?

Skriv et svar
11.06.2009 23.04.33 #1 av 33
Postet av: Illuminaughty
Heisann forumfolk. Jeg er en student med en liten hybel og store ambisjoner om hjemmekinoanlegg,
og kunne trenge litt hjelp fra kjennerne i forhold til kjøp av komponenter.
Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe hjemmekinoanlegg for et års tid siden, men så kom krakket og
har først kommet meg på beina igjen nå. Min gamle post finnes her:

viewtopic.php?f=21&t=10943&p=60238&hilit=illuminaughty#p60238

Jeg har tenkt å kjøpe anlegget innen noen uker. Jeg har snakket med gutta i HiFi-klubben som har
anbefalt meg komponenter, og tenkte jeg skulle sjekke med dere om jeg får det beste jeg kan få
for penga. Absolutt maksimum for høyttalere, reciever, projektor, lerrett og kabler + frakttillegg
er 25.000 kr. Mest mulig skulle jeg gjerne ha fra samme sted, da det er nyttig med tanke på
forsikring etc.

Anlegged skal være et fullt 5.1-anlegg med HD-lyd og HD-ready projektor. Det hele drives av en
HTPC med et Radeon HD4850 skjermkort og mye muskler. Jeg har et ganske lite rom på 3.7 x 3.2m.
Siden det er en studenthybel kan jeg sjelden sette anlegget på maks, så maks trøkk i høyttalerene er
ikke prioritet, skjønt de bør høres bra ut på middels lydnivå. På HiFi-klubben anbefalte de meg et
ARGON Junior 5.1 Høyttalersystem:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoe ... ystem_.htm

Jeg vet det ikke er all verden, men som sagt er lyd ikke den aller høyeste prioriteten.
Som reciever anbefalte de meg en AVR-2309 surroundreciever:

http://www.denon.co.uk/site/frames_main ... il&Pid=387

De sa det var nødvendig å betale såpass om jeg skulle kunne koble opp Wii og Super Nintendo til projektoren
og kunne oppskalere til 720p uten alt for mye styr med kabler. De blir visst ikke laget lenger, så har holdt av
en av de siste de har for et par uker til.

Det største problemet med anlegget mitt er vel projektoren, og det er her jeg kunne trenge mest hjelp.