Logo

Erstatter HDMI-kabelen "alt"?

Skriv et svar
01.07.2005 12.48.02 #1 av 4
Postet av: TedN
Hei, jeg har et litt naivt nybegynner-spørsmål. :?

Hvis man har en TV med HDMI-inngang og en tilsvarende receiver, vil man da kunne kjøre alt av video-signaler over denne ene kabelen? Sånn jeg skjønner det fra bl.a denne testen på Dinside (http://www.dinside.no/php/art.php?id=218229), kan både DVD, kabelTV-tuner, Playstation, PC osv plugges inn i receiveren som deretter kun har HDMI inn i TVen?

Dette vil vel i tilfelle si at de eneste kablene ut fra TVen blir strøm og HDMI? I tillegg til eventuell kvalitetsforbedring på signalene må jo dette gjøre kabel-spaghettien betraktelig mindre. Er det noen betenkeligheter ved å kjøre alt via receiver eller er dette bare positivt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2005 13.02.26 #2 av 4
Postet av: Rikky
Hvis receiveren har mulighet til å konvertere andre signaler til HDMI, skal det gå fint. Det gjelder for så vidt alle typer tilkoblinger, på min gamle receiver går det f.eks ikke an å kjøre s-video inn på receiver og hente det ut via komponent.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.07.2005 14.37.34 #3 av 4
Postet av: Rune
Det er såvidt jeg vet bare toppmodellen til Denon som kan konvertere til HDMI.

Men det vil nok komme flere etterhvert. Den nye til Yamaha kan det ikke såvidt jeg vet.

Ser ingen ulempe med å gjøre om alt til HDMI såfremst denne konverteringen ikke er dårligere enn det som skjer i TV'n.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2005 11.22.33 #4 av 4
Postet av: Mikael
"Rune" skrev:Det er såvidt jeg vet bare toppmodellen til Denon som kan konvertere til HDMI.

Men det vil nok komme flere etterhvert. Den nye til Yamaha kan det ikke såvidt jeg vet.

Ser ingen ulempe med å gjøre om alt til HDMI såfremst denne konverteringen ikke er dårligere enn det som skjer i TV'n.


Den nye DFR9000s (philips) kan også det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar